Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hvor lang træktur?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:11

Hej alle.


Jeg skal lige høre om der er nogle, der ved noget om hvor langt en unghest kan tåle at blive trukket (uden han bliver overanstrengt). Han er vant til at bevæge sig meget, da han går på fold i ca. 12-14 timer om dagen, og leger meget med hans kammerat på 1½. Han er 2 år og oldenborg/traver. Det er ved at være noget siden han har været ude og gå (ca. 1 måned), og der var det kun 2 km2. Problemet er, at der, hvor jeg bor er der virkelig ikke særlig gode tur-muligheder, så hvis jeg skal gå en runde så er den på ca. 6 km2. I modsat fald er det frem og så tilbage samme vej, og det er altså noget kedeligt. Det længste jeg har trukket med ham er ca. 3 - 4 km2 tror jeg. Jeg plejer at variere turen i alle gangarter, dog hvor 2/3 udgør skridt.


Tror I han ville kunne gå 6 km2 uden at blive overanstrengt både i ben og hoved?


Mvh. Betina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville vente når han ikke
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 10:33

er ældre. Det er et fint tidspunkt mentalt at gå nogle mindre ture 1-2 km men han er lige i kæmpevokse alderen så den motion har fået på alle de fantastiske timer på fold med kammerater er rigelig motion.


Jeg ville ikke tage ham ud på en 6km. tur hvis det ikke var nødvendigt for fx at flytte ham..


Accept af forskellighed er individets største problem.

Karl Johan Lindrup Olesen

0
0
Svar på denne tråd
 
 gåtur?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 17:54

jeg ville tro at hesten sagtens kunne klare det...


hvis en hest står på fold, vil den jo også nå at gå meget lang, i både skridt, trav og gallop...



Regiina og Piikachu!

-en rigtig hest er en pony

Med ny hest:

Zappa <3


Pikachu er til salg:

www.heste-nettet.dk/ma...is/128207/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. gåtur
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:49

Jeg går tur med min ox hingst på 9 mdr og vi går småture i skoven lige ved siden af hvor han står opstaldet.

Varierer turerne lidt og alt efter hvor mange gange vi går ture på 1 uge (pga mit job)så bedømmer jeg selv hvor langt jeg mener han kan klare,om han virker træt osv..

Har gået ca 1/2 time i skoven med ham og der går han stadig frisk fremad,så tror mere det er spørgsmål om at du bare prøver dig lidt frem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagtens!
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 19:50

Hejsa.


Det vil jeg mene at du sagtens kan!


Jeg gik ture med fjordheste på 1½ år der var længere, og når de kom tilbage var de så friske, som da vi startede.


Jeg plejer altid at have det princip at hesten og jeg kan klare at gå lige langt - medmindre det er en lille pony, selvfølgelig.


- Heidi





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider