Hej alle.
Jeg skal lige høre om der er nogle, der ved noget om hvor langt en unghest kan tåle at blive trukket (uden han bliver overanstrengt). Han er vant til at bevæge sig meget, da han går på fold i ca. 12-14 timer om dagen, og leger meget med hans kammerat på 1½. Han er 2 år og oldenborg/traver. Det er ved at være noget siden han har været ude og gå (ca. 1 måned), og der var det kun 2 km2. Problemet er, at der, hvor jeg bor er der virkelig ikke særlig gode tur-muligheder, så hvis jeg skal gå en runde så er den på ca. 6 km2. I modsat fald er det frem og så tilbage samme vej, og det er altså noget kedeligt. Det længste jeg har trukket med ham er ca. 3 - 4 km2 tror jeg. Jeg plejer at variere turen i alle gangarter, dog hvor 2/3 udgør skridt.
Tror I han ville kunne gå 6 km2 uden at blive overanstrengt både i ben og hoved?
Mvh. Betina