Min gamle hoppe var ekstremt lidt glad for dyrlæger. Nogle af dem kunne gå, lige indtil hun skulle stikkes. En dyrlæge fik hun både væltet og sparket. Ikke fordi hun forsøgte at ramme, men hun ville bare VÆK.
Jeg havde mange dyrlæger til hende, og der var en der skilte sig ud. Han kunne både stikke, raspe tænder og mærke på tarmene uden bøvl. Han tog sig god tid og havde en ekstremt rolig og afventende måde at være på og med en enorm indfølingsevne over for, hvornår det var okay at gå videre. Hvor mange andre dyrlæger er flinke og søde, men så laver de en hurtig bevægelse eller klapper hesten - det alle andre gøre ved hende, men IKKE dyrlæger - eller overser hestens "vent lige og lad mig se dig an, før du begynder at pille ved mig"-signaler.
Jeg flyttede desværre væk fra den utroligt-fantastiske dyrlæge og brugte senere bremse på hende. En kombination af at instruere dyrlægen i at være rolig og ikke klappe, massiv bestikkelse fra dyrlægens hånd (gulerødder) og bremse kunne tage det værste hysteri, så man kunne komme til hende OG så hun ville tage en gulerod fra dyrlægens hånd bagefter.
mvh. tina