Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Dyrlægeproblemer
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 14:34

Hejsa jeg har en dejlig DV hoppe som skal fole her til April,som jeg havde dyrlæge til for 1 uge siden,og det gik langt fra godt,hun var meget ophidset lige fra start og yderst farlig for dyrlægen at komme i nærheden af,hun har fået nogle store tandspidser,skal i forsikring og vaccineres men da dyrlægen ville

give hende noget beroligende så vi kunne få ordnet tænderne tændte hun mildt sagt helt af og mindede mest om en vild og frodig tyr,så vi måtte opgive hende da hun blev til fare for os begge 2.

Mit spørgsmål til jer er om der er nogen der har et godt råd/middel så hun kan få dyrlægen ud og ordne hende uden vi behøver at frygte for vores liv og lemmer,hesten er normalt meget sød og medgørlig.

0
0
Svar på denne tråd

Tænder
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 14:54

Er din hoppe i fol bør du ikke få hende sprøjetet med beroligende - der kan være risiko for at det skader forsteret - evt. at hun kaster.

Det kan godt være hun har tandspidser men jeg ville vente med at få ordnet dem til efter foling. Min hoppe står også med tandspidser men hun får dem altsår først ordnet tænder når den lille er kommet, min dyrlæge vil nemlig ikke ordne dem før af hensyn til fosteret.

0
0
Svar på denne tråd

et lille sidespring
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 14:56

Har hørt flere dyrlæger sige at man i den sidste halvdel af hestens graviditet ikke må bedøve hesten medmindre det er livstruende da det er en ekstra risiko...Havde selv dyrlæge i går til hestene og hende der var ifol trængte til det men kan godt vente indtil hun har folet.

Nogle hopper er jo ekstra vanskelige når de er ifol. Hende af mine er også meget medgørlig pånær hvis man rør hende ved krydset eller hvis man sætter sig op og vil ride hende så kommer der lidt særheder frem, når man kender hende er det ikke det store problem men det er ikke alle og enhver der kan håndtere hende nu når hun er ifol

Anette

Vil du lave fantastiske afkom, så brug Weltjunge

Se mere på www.katrinelund.dk

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægeproblemer
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 18:55

Min gamle hoppe var ekstremt lidt glad for dyrlæger. Nogle af dem kunne gå, lige indtil hun skulle stikkes. En dyrlæge fik hun både væltet og sparket. Ikke fordi hun forsøgte at ramme, men hun ville bare VÆK.

Jeg havde mange dyrlæger til hende, og der var en der skilte sig ud. Han kunne både stikke, raspe tænder og mærke på tarmene uden bøvl. Han tog sig god tid og havde en ekstremt rolig og afventende måde at være på og med en enorm indfølingsevne over for, hvornår det var okay at gå videre. Hvor mange andre dyrlæger er flinke og søde, men så laver de en hurtig bevægelse eller klapper hesten - det alle andre gøre ved hende, men IKKE dyrlæger - eller overser hestens "vent lige og lad mig se dig an, før du begynder at pille ved mig"-signaler.

Jeg flyttede desværre væk fra den utroligt-fantastiske dyrlæge og brugte senere bremse på hende. En kombination af at instruere dyrlægen i at være rolig og ikke klappe, massiv bestikkelse fra dyrlægens hånd (gulerødder) og bremse kunne tage det værste hysteri, så man kunne komme til hende OG så hun ville tage en gulerod fra dyrlægens hånd bagefter.

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

maloufjordlyst
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 19:03

Så lige at du bor i Hadsten - måske er det ikke så langt fra den utroligt-fantastiske dyrlæge, der huserer i Grenå? Jeg er ekstremt dårlig til at huske navne, men hvis du er interesseret, skal jeg se at komme i tanker om hans navn.

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider