Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

longering af undhest
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 18:27

Jeg har en dejlig friser, en rigtig kælepotte.

Jeg har prøvet at longere hende nogle gange for at få lidt flere muskler på hende, og styrke hendes balance.

Mit problem er at hun går fint 1-2 omgange, og så vender hun front ind mod mig, og går ind for at snakke. Nogle gange gør hun også pludselig omgangen mindre, og jeg ved ikke hvad jeg skal gører for at få hende til at blive ude på volten.

Ville det hjælpe hvis jeg fik en til at hjælpe med at holde, eller styre pisken?

Jeg vil så gerne arbejde lidt mere med hende, jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Belinda.

0
0
Svar på denne tråd

Du...!
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 19:57

Du skal sørge for at blive "bag hende" i longen, så du ikke stopper hende ved pludselig at være i hoved vinkel.

+ du skal bruge pisken til at lede hende ud. :)

Og så hold hende i en god arbejdsgang. Så stopper hun ikke.

Ejeren af den dejligste shetlænder hoppe!
| Man blir aldrig for stor til en shetlandspony |

Medejer af den dejligste tinker hoppe!

Siden om Donna | Siden om Rino | Siden om Mooni

0
0
Svar på denne tråd

freeze
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 22:22

Hvis hun stopper eller går ind mod dig, gå da et skridt baglæns (parralelt med hesten), og ryst longetovet(bølge), så hun går fremad og væk fra dig.

Aller vigtigst ved longering og aller sværest, er at stå stille på samme sted, få tydelige komandoer, kigge på hestens skulder og stå skulder mod skulder.

Tilridning af ungheste og afretning af heste med vanskeligt adfærd. Store boxe udlejes på Feddet v/ Faxe.

0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 01:00

Jeg ville gå sammen med hesten ude i cirklen, og dernæst gå længere og længere væk fra hesten og forsøge at holde den ude på volten med mit kropssprog osv.

Nogen heste fatter det hurtigt, andre langsomt.

Jeg har selv en hest der er ligsom din, og problemet er at hun er HELT ligeglad med pisken, og jeg kan simplethen bare ikke få mig selv til at "fortælle" hende hvad en pisk er, så øh... ja det kan godt være lidt problematisk... men med masser at tålmodighed og indføling skal det nok gå :-)

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 07:55

Hejsa.

tusind tak for svarende jeg vil prøve dem her til formiddag.

Min hest forstår heller ikke pisken, og vil nødigt gøre hende bange for den, men den har da ramt hende uden at hun tænkte synderligt meget over det.

Jeg vil prøve at stille mig anderledes i dag, for det har jeg vidst ikke gjort rigtigt. endnu engang tak for hjælpen.

Belinda

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 12:06

Hvor meget longererer du din unghest, jeg kan se at den kun er 1,5 år ???

Conni

Mine Heste:

Keltic Maccoy - Valentins Emma & Maggie May

0
0
Svar på denne tråd

hun bliver
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 18:29

Hun bliver ikke longeret særlig tit, vi starter stille op, og så havde jeg tænkt mig en gang hver 14 dag eller noget i den retning. Vi prøver at gå tur hver anden dag, men jeg vil gerne have hun lærer at reagere på mine kommandoer da hun skal køres til når vi når foråret.

Det er på ingen måde fordi jeg vil presse hende, jeg vil bare gerne lave lidt forskelligt med hende.

Belinda

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider