Hej klassikere/akademikere
Der er flere gange i klassisker-debatterne blevet nævnt op til 3 sædetyper.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få udpenslet på hvilke sædetyper I arbejder med - og gerne også hvilken skole/underviser der har lært jer dét.
Altså - hvilket sæde bruger I til at gøre rammen kort?
Til at gøre rammen lang?
Det lette sæde?
Det aflastende sæde?
Hvad gør hænderne, rækker I dem frem?
Og hvordan laver I halv parade/sæde-stophjælp?
Jeg har selv nogle bud, men er samtidig skrupforvirret. Rider en frederiksborghoppe som er langt bedre uddannet end jeg, og tror nogle gange hun finder mig dybt tungnem... 
En ting mere, Eva nævnte i en tidligere debat det klassisk-engelske remonte-sæde - er det det samme som BB's lette sæde eller noget andet? Hvordan laves det?
På forhånd tak 
Anissi