Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Konditionstræning til dressurhest... ?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 21:46

Hej med jer..

Jeg er ejer af en dejlig 6års vallak der skal igang med noget intens træning.. han skal i noget proff ridning i et par måneder og ønsker at han kommer afsted med en god kondition.. desværre er han for tyk og har ikke været redet koncentreret i min 2mdr!!

Jeg rider mest i et lille ridehus, og skridter en god tur rask skridt bagefter..

Ville høre om der var nogle herinde der ligger inde med en god og effektiv måde jeg selv kan udføre for at få min hest i en bedre kondi og få sat nogle muskler..

Det skal Ikke indebære at ride op og ned af bakker osv, men en måde hvorpå jeg kan træne ham roligt op i ridehuset..

han har været igang i en uge nu!!

Glæder mig til at høre fra jer ;)


0
0
Svar på denne tråd
 
 bare et råd...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 22:10

Tjek lige dette...:-)

www.netdyredoktor.dk/sw14410.asp

Venligst Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for hjælpen!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 22:22

hej Ditte..

og tak for dit hurtige svar..

jeg må jo bare videre med det jeg gør nu så.. og ride meget mere i det fri!

men turde jo ikke når han ikke har været redet så længe (han er jo en ung bavian) men det er da noget jeg kan bruge til noget det her og skader vil jeg bestemt IKKE ha :)

tak for hjælpen...

Mvh jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 låner lige tråden
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 22:37

Nogen som kender noget godt litteratur som behandler emnet? Altså hvordan man tilrettelægger træning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen det var da
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 22:38

Så lidt...:-)

Det er da selvfølgelig lidt træls optræning nu man er engareret og gerne vil igang med ridningen... Men...Der er gevinst i sidste ende... :-)

Held og lykke med det...

Venligst Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv evt denne
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 22:42

her side...måske lidt mere udførlig...

www.live2ride.dk/datae...=40&mnu=40


Venligst igen...Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan da ikke konditions
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 12:47
træne i ridehus.Tænk på lunger, led og sener...rundt og rundt hele tiden.
Konditionstræning foregår udendørs og ligeud. Og gerne med intervaller i bakker og lignende.

Men GRUNDkonditionen lægges ved 6-12 mdrs ridning i terrænnet når hesten er ung. Er den ikke så heldig at have haft en rytter der har lagt grundkondition ind - så må man gøre det efterfølgende.
Start med skridtture på 1 time hvor hesten arbejder- øg gradvis til 2 timer og 2-3 gange om ugen.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider