Jeg har et problem med den hest jeg rider. Det har været der siden han var 3 år, og han er nu 6 år. Det svinger lidt op og ned i perioder, men det går ikke helt væk.
Når jeg galloppere på ham lægger han hovedet på sned. Han får næsen ind i volten og udvendige øre ud. Han gør det praktisk talt aldrig i skridt og trav. Jeg har prøvet at stille ham ud af volten, rette op og så ind i volten. Jeg synes ikke, at det hjælper. Når jeg galloppere på ham, rider jeg i en volte indenfor hovslaget, så jeg har styr på den udvendige skulder, og det hjælper lidt. Han gør det på begge volter.
Er der nogen der kan hjælpe mig? Det er blevet et stort problem, fordi det går så godt fremad i skridt og trav, men i gallop er det ikke blevet bedre længe.
En anden ting er, at hvis jeg rider ned af langsiden i gallop, har han det med at ile af sted. Generelt slapper han ikke rigtig af i galloppen, og han hænger sig tit fast på bidet.
Jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe.
mvh Tine