|
|
| bidløs trense til araber |
| Forfatter:  |
mads |
| Dato:  |
15-10-2006 12:14 |
|
Hej jeg har en araber på 7 år, og hun vil ikke have bid i munden. Derfor tænkte jeg at hun måske ville kunne gå med en bidløs trense, men ved bare ikke lige hvorfor en jeg skal vælge, så fortæl hvorfor en jeres går med og hvordan hesten er med det på. mvh mads
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er en god ide |
| Forfatter:  |
Louise jensen |
| Dato:  |
15-10-2006 18:03 |
|
Jeg vil selv meget gerne havde en. men har ikke nok penge.. det hedder en hackemor.. nok stavet forkert udtales har-ka-mor. Det ern super god ide. en jeg kender har en hoppe som blev sindsyg nu hun fik bid i munden. Det endte med hun fik tilid til sin nye rytter (grunden til at Feli som hun hedder ikke ville ha bid var fordi hun havde været meget uheldig man kunne f.eks heler ikke binde hende, men det er nu en anden sag.) men selv da hun fik et meget lille og fint bid i munden var hun stiv og meget ked af at få bidet i munden og nød ikke sine rideture. Det var hendes rytter ked af og fandt så denne hackamor. Hesten har gået fantastisk siden og ingen problemer med det. der er to slags en med lange og en med korte stænger. (så vidt jeg ved) et eller andet sted kan du læse om dem og finde ud af hvilken der passer din hest bedst. Held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| takker |
| Forfatter:  |
mads |
| Dato:  |
16-10-2006 08:37 |
|
Hej. jeg er så blevet rådet til af nogle andre at jeg skal købe et hvor der kommer pres i nakken på hesten hva mener i om det. mvh mads
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pres i nakken |
|
|
Min datter havde for nyligt en periode, hvor hesten ikke kunne gå med bid pga en ringorm lige over mundvigen. Hun red så med en trense, der fungerede efter samme system som denne model:  Den lægger netop et let tryk i nakken. Vores var bare indkøbt ved Hooks i Kolding. Den der er vist på billedet ser lidt mere lækker ud. Men det fungerede rigtig fint. Hun kunne både ride normal dressur og skovtur med den.
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
| Forfatter:  |
mads |
| Dato:  |
16-10-2006 10:05 |
|
Vil den også være god hvis hesten kan blive lidt hysterisk når den får et tryk i nakken. mvh mads
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tryk... |
|
|
Jeg tror, at det er et meget begrænset tryk, den giver. Min datter erfarede ihvertfald, hvor meget hun egentlig red for sæde og schenkler. Vores pony bliver aldrig hysterisk, så det kan jeg ikke svare dig på. Du må prøve dig frem! 
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karolinemor |
|
|
hvad hedder den model du har billede af og hvor kan man købe den og for hvor meget? (hvis jeg må spørge )
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til pia |
| Forfatter:  |
helenagagt |
| Dato:  |
17-10-2006 00:54 |
|
der ligger et link som jeg skrev igår i denne tråd... med lige præcis det hoved tøj... så du kan jo kigge der 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørg bare |
|
|
Vi købte vores i Hööck i Kolding. Den fungerer på samme måde som den på billedet, vores er bare ikke rundsyet nogen steder. Den kostede 429,- mener jeg. Du ved, sådan som jeg smider om mig med penge, kan jeg jo ikke huske de enkelte beløb. 
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helenagagt |
|
|
tak, det havde jeg lige overset  Karolinemor: Ja, jeg kan jo godt huske hvordan det var at være en ponymor med et løst og skarpladt Dankort - det var tider  Nu er jeg en småneurotisk, uambitiøs, let manipulerende hestemor, som næsten har glemt hvordan man rider - men heldigvis ikke hvordan man bruger penge på vigtige ting 
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| til pia |
| Forfatter:  |
rfx |
| Dato:  |
18-10-2006 14:41 |
|
Det er Aaholm-rideudstyr der har den pæne der.. jeg har tænkt mig at købe den model, selv om den er lidt dyr, for den er jo vildt lækker... har bare ikke fundet nogen i x-full  Syns det er lidt mystisk..
HUBERTUS KOSAK SPRING 17" TIL SALG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 75 euro på dette link |
| Forfatter:  |
Zuplex |
| Dato:  |
31-12-2006 12:30 |
|
Den største opdagelse i en hvilken som helst generation er, at et menneste kan ændre sit liv ved at ændre sin holdning !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bidløst trenst |
|
|
jeg kan ikke styrer min araber vallak på 15 år med bidløst trense, han tænder helt op i hovede, men med en hackmore er han den beste så held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr aaholm... |
|
|
så er det min "nabo", eller hvad man skal sige her på landet, og hun har flere forskellige, også dem der ligger trykket nede om munden. Sådan en har jeg, og den er jeg glad for, dog ikke hvis min hest er lidt varm den dag, så kan han være lidt svær at holde. (ja ja, ved godt man skal kunne holde hesten ved øvrige hjælpere, men vores ridebane ligger lige op af en skov, og hvis det en dag blæser meget eller der er mange rådyr der løber derinde, så hopper han altså, og så er det lidt svært at få ham samlet igen uden bid.) Men kan varmt anbefales, man kan næsten se hvor glad min hest bliver, når det går op for ham at han "slipper" for bid idag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|