Takker for svaret, det var egentlig også min teori, rart at få den bekræftet 
Jeg vil træne en masse overgange med hende når vi rigtig begynder at ride. Hvad nu hvis vi træner i at gå ned af bakkerne? vil det hjælpe hende? evt uden rytter? Jeg arbejder mest fra jorden på hende endnu, hun er kun 3, så jeg skridter nogle korte turer på hende ind imellem, men det er jo ikke nemt at skridte en tur når damen vil spæne ned af bakkerne*G*
jeg er mest rutineret i hygge ridning
har aldrig redet en masse dresur, og har holdt pause i mange år. Får undervisning en gang om ugen.
Nogle forslag til hvordan man træner unghestene til at bruge bagparten mere?