jamen det er fordig, at det nogle vil kalde en dårlig vane, vil i andres øjne bare være en hests naturlige adfærd.
Men det du beskriver med at den skraber med forbenet, er en dårlig vane, som ofte kommer når hetsen tigger godbidder eller som du selv skriver, bliver utålmodig.
når mine gør det, hvilket heldigvis er meget sjældent, ja så skubber jeg til forbenet og siger NEJ med stor eftertryk.
det andet du beskriver er en form for vindslugning. Min gamle hoppe lavedet det også da vi købte hende. hun kunne runde sin tunge og på den måde sluge luften ind af i munden. Hun havde den dårlige vane i en del år, men det sluttede brat, da vi gik over til at fodre næsten udelukkende med wrap.