Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Dårlige vane?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 17:54
Hvordan ændres eller fjernes dårlige vaner?


~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er svært...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 18:17

...men ofte ændres eller fjernes de ved at erstatte dem med nye - og forhåbentlig bedre vaner.


Eksempelvis fjernes vanen "at trække hælene op" ved at indføre en ny vane: "at sænke hælene".


Det er vel ikke anderledes end med alle de andre dårlige vaner, vi har i livet...



Med venlig hilsen
Mette Cassøe Christiansen
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan skal
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 19:13
det gøres i praksisk. Skal den straffes hver gang og rosses hvis den stopper?


~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd
 
 det bedste ville være
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 19:53

hvis du fortalte hvilken " dårlig" vane din hest har.


Der er jo forskel på en dårlig vane som feks at vælte sin vand spand hele tiden og så til at hesten væver eller er vindsluger.


IMC.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 21:25

dårlig i ""?


Nå, men han har to irriterende vaner, når han står stille. Når han bliver utolmodig skraber han i gulvet med forbenet.

Når der så er kommet ro over ham og han hænger med hovedet, så begynder han at lave pruttelyde ved at suge luft ind gennem læberne. Det skader jo ikke, men det bliver irriterende i længden at høre på.



~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlig vane i ""
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 21:39

jamen det er fordig, at det nogle vil kalde en dårlig vane, vil i andres øjne bare være en hests naturlige adfærd.


Men det du beskriver med at den skraber med forbenet, er en dårlig vane, som ofte kommer når hetsen tigger godbidder eller som du selv skriver, bliver utålmodig.

når mine gør det, hvilket heldigvis er meget sjældent, ja så skubber jeg til forbenet og siger NEJ med stor eftertryk.


det andet du beskriver er en form for vindslugning. Min gamle hoppe lavedet det også da vi købte hende. hun kunne runde sin tunge og på den måde sluge luften ind af i munden. Hun havde den dårlige vane i en del år, men det sluttede brat, da vi gik over til at fodre næsten udelukkende med wrap.



IMC.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider