Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ponymålling?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 10:19

hej jeg har lige købt en ny hest de sagde dem jeg købte hende af at hun var 153 cm høj. Men da hun ankom hjem til stalden sagde alle at hun var en pony, så jeg målte hende og hun er 149 nå vi måler hende, jeg har, en dame hvor min hest står og min moster har målt hende til 149 cm og hun er 8 år.

Så er spørgsmålet om jeg skal prøve at få hende målt ned til pony?

og er den nogle med samme erfaring?

Hilsen Malou og Straut

0
0
Svar på denne tråd

Hummm..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 21:05
En kat 1 må jo være 148 uden sko og 149 med sko så hvis den havde sko på er det helt fint! Ellers plejer det ikke at være et problem at få den målt ned, men hvis du skal ud og starte store stævner kan du komme ud for at de bliver målt ude på stævnepladsen og hvis den så ikke er inde for de rigtigt mål, ja så får du ikke lov til at starte!:(
0
0
Svar på denne tråd

det skader da ikke at prøve
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 21:37
måske er den pony så er det godt. hvis ikke den er så er det jo ligegyldigt, du troede jo ikke det var en pony du købte.

jeg kan se at du er for gammel til at starte stævner, så på den måde betyder det jo ikke noget. men i forbindelse med salg er det jo klart en fordel hvis den holder målet.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Helene Tandrup
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 08:53

Du kan IKKE komme ud for, at ponyen bliver målt på stævnepladsen!

Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter!

Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!

0
0
Svar på denne tråd

Jo, det kan du.
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 10:57

Reglerne er blevet lavet om, så der kan foretages kontrolmåling af ponyen hvis der gøres indsigelser over dens højde. Bliver ponyen kontrolmålt og målt for høj, er det bare at køre hjem og affinde sig med at man nu er den lykkelige ejer af en hest i stedet for en pony.

Resultatet af kontrolmålingen kan indklages og man betaler et gebyr for at få den efterprøvet.

Af samme grund er der heller ikke længere noget, der hedder at ponyen er "færdigmålt". Den vil altid kunne udtages til kontrolmåling.

Magic sælges. Hingsteføl fra i år, som er klar til at komme hjemmefra.

Han har pintoafstamning, men er uden pletter:)

0
0
Svar på denne tråd

Anna-Marie
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 21:28

Vil du så finde det til mig i reglementet, og så sætte et link ind her?

0
0
Svar på denne tråd

ponyyr
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 21:34

hej du kan godt få målt den ned til pony , du skal bare have tilladelse til det men den vokser ikke mere når den er 8 år .

så hvis den er 149 med sko , så er det ik noget problem

Mette og Firhøj`s Ma-cuba

0
0
Svar på denne tråd

ah...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 00:45
Anna-Marie: Ah... Jeg vil, ligesom Karolinemor, også gerne se det på skrift før jeg tror på det.

Louise, nu med Fasion !!!

man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ponymåling...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 00:52

Nu sidder jeg her og nærlæser målingsreglerne, og for det første står det højt og tydeligt at en pony er færdigmålt efter målingen i dens 8. år. Og ja, ordet færdigmålt bliver klart og tydeligt brugt.

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget om kontrolmålinger, men der ståe til gengæld at såfremt en pony ikke er målt inden stævnstart får rytteren en advarsel og strafpoint.

Louise, nu med Fasion !!!

man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ma-cuba
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 08:32

Hvad er det for en tilladelse, hun skal have?

ponypawo: Du kan gå ind på www.rideforbund.dk under distrikter. Der kan du se, hvor og hvornår der er ponymåling i dit distrikt. Så kontakter du dem og får en tid.

Du skal have hestens/ponyens pas med. Hvis den holder ponymålet, bliver det skrevet i passet og den bliver registreret som pony.

Hvis du skal starte konkurrence på den, er det nok ikke umiddelbart nogen fordel at få den målt til pony. Din alder gør jo, at du alligevel skal starte mod heste, og så skal den alligevel måles igen og nedklasses, hvis der er en yngre rytter, der senere skal starte den i ponyklasser.

Så vent med at få den målt officielt til den dag, hvor du måske skal sælge den. Der vil det være en fordel, at få den målt til pony.

0
0
Svar på denne tråd

tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 19:01
hej alle sammen tak

Hilsen Malou og Straut

0
0
Svar på denne tråd

KONTROLMÅLING
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 23:05

Hejsa,

Jamen... der udtages jo ponyer til kontrolmåling !! Ponyer kan udtages til landsstævner og FEI stævner ved stikprøver. Ponyer som er færdigmålte inden 31/12-2002 kan ikke kontrolleres MEN tilgængæld kan ponyer som er målte/færdigmålte efter. Imens kontrollen står på- må ponyen IKKE startes. Jeg har kendskab til en TD`er som måtte sende en spring "pony" på 151cm hjem fra et springstævne i Belgien ! Reglerne for kontrolmåling står på DRF´s hjemmeside under " defination af en pony". Se evt også "ankemåling"

MVH/ Kay

0
0
Svar på denne tråd

Kontrolmåling
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 09:19

Ja, jeg har hørt, at ponyerne bliver kontrolmål, når de skal til internationale stævner. Men jeg må indrømme, at jeg har kun sat mig ind i de regler, der berører os her og nu.

Vi har nemlig en pony, der syner så stor, at hvis folk kunne protestere til et stævne og så få den kontrolmålt, ville vi nok nærmest have stangmål som en del af vores faste stævneudstyr!

Derfor har jeg dobbelt tjekket med DRF. DRF udtager tilfældigt et antal ponyer hvert år, som skal kontrolmåles. Hovedparten er ponyer, som er 8 år og derfor færdigmåles samme år.

Andre kan ikke protestere ved et stævne eller lign. og så få en pony kontrolmålt, og det gælder både C- og B-stævner.

Når en pony kontrolmåles, sker det på samme måde, som til de alm. målinger. Dvs på godkendte, faste målingspladser af 2 uddannede målere udpeget af DRF.

En pony bliver aldrig målt til stævner, hvor der er meget uro.

Samtidig er jeg også nødt til at sige, at nu hvor min datter er begyndt at starte landsstævner, hører vi aldrig nogen gø over ponyens størrelse, - der er nemlig mange, der syner større.

Det sjove er også, at den ved sin 6-års måling faktisk var lidt mindre end max-mål.

0
0
Svar på denne tråd

kontrolmåling
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 12:05
man kan godt sende en forespørgsel ind til forbund om en kontrolmåling, men denne finder ikke sted til stævnet, først efterfølgende, og det er slet ikke sikkert at rideforbundet finder det nødvendigt at foretage en kontrolmåling af pågældende pony, blot fordi en enkelt ponymor i vildskab har bedt dem om det.

til internationale stævner er det lidt noget andet, ligesom de udtager dopingprøver udtager de også kontrolmål. Det er efterhånden nogen år siden at favorina blev sendt hjem fra belgien, jeg husker sagen tydeligt, da jeg red nogle af pågældende rytters ponyer hjemme, og det var mens jeg selv red pony.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider