Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gode råd, tak
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 00:01

Hej.

Jeg søger lidt gode råd til ting jeg kan lave med min 2½års fjordhest... Har næsten lige købt ham, og syntes det er på tide vi begynder at lave noget ordenligt nu, da han skal tilrides til næste forår...

Håber i har nogle ider

0
0
Svar på denne tråd

Lene...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 00:26

Forslag:

- Masser af trækketure langs vejen/ i skoven osv.

- Væn ham til trailer

- Læg sadel og hovedtøj på ham

Hm...ja det er vist kun fantasien der sætter grænser for hvad du kan lave med ham. Men hvis der er nogen han er bange for, så sørg for at komme det til livs.

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Træning..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 07:33

Jeg selv har en 4-års vallak der er ryttervant. Jeg købte ham for en måned siden.

Jeg var oppe og sidde på ham ca. en uge efter han var købt, for lige at se hvor redet han egentlig var ... jeg kom ud og sejle! Han havde slet ikke styr på sine ben, mangler muskler de rigtige stedet og så mangler han balance.

Så - vores vinter kommer til at gå med en masse gåture (vi kravler over alle de bakker vi kan finde ;-) ), samt træning fra jorden efter BB-principper. Så skulle han meget gerne være rytterklar til foråret :-)

Men altså - masser af gåture, så hyppen får opbygget nogle muskler og en kondi samt får set alle de forskellige "farlige" ting I kan komme til. :-)

Du kan jo også hygge dig med f.eks. at lære ham tricks? For hyggens og afvekslingens skyld - og så giver det et godt kammeratskab ;-)

Held og lykke med ham - og sæt så lige nogle billeder ind så vi andre kan se ham

:-) Mvh. Malu :-)

Christ Lammeskindssadel sælges - se præ.

* * * * Lykkelig fjordheste-ejer * * * *.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor dejligt.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 16:37

Du kan som de andre siger trække en masse ture, det er meget, meget hyggeligt. Der kan du jo øve temposkift, parader osv, sving rundt om træer, - ja, alle de øvelser hjertet begærer.

Jeg elsker at trække/ride ture. I kupperet terræn er det simpelthen bare så givende på alle måder, og i får jer en masse fælles, gode oplevelser.

Chili har fået mange flere muskler her til sommer (især bagpart, lår og skulder) af de mange gange vi er redet/gået op og ned ad små bjerge (igen, fantastisk for balancen!) - han kan slet ikke styre sig ved synet af en bakke; han bliver ellevild af glæde. Ret sødt, måske er han halvt bjergged?

Du kan også trave bomme - det giver gode muskler og balance. Og evt små gymnastikspring, det elsker de fleste heste også.

Du kunne evt lære ham versade - det er også en god, forholdsvis enkelt øvelse at lære dem.

held og lykke!

Tit og ofte er livet bedst, hvis hest får lov at være hest!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider