|
|
| Kentaur Sadel |
|
|
hej.. Jeg skal havde mig en dressur sadel, og har høre en MASSE om de her kentaur sadler, bla andet kentaur Medea og kentaur Athen.. Er der nogle af jer der har sådan en sadel, og har nogle affaring med dem?? Og hvad er foreskellen på de to sadler?? For mig ser de ret ens ud.. Håber der en nogle som ville hjælpe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dressur sadler |
|
|
ELLER.
Er der nogle andre dressur sadler i for trækker..
Den jeg ønsker skal bare havde dybt sæde og god/store knæpuder, som kentauren har..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er meget skuffet |
|
|
over kentaur.. har selv en. og er ikke særlig glad for den-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en Artemis.. |
|
|
og det er den bedste sadel.. Er rigtig glad for den..
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Frieserhopper sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anbefaling... |
|
|
Jeg vil anbefale en Trainer's Mariel... Jeg har selv en, og er megaglad for den . Og så har den kilepuder og ligger faktisk godt på de fleste heste (skal selvfølgelig tilpasses individuelt). Den har superblødt og halvdybt sæde og gode knæpuder. Og så er den faktisk ikke så dyr af ny. Købte min lettere brugt for 4000 kr. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep... |
| Forfatter:  |
Louise_s |
| Dato:  |
03-10-2006 20:28 |
|
Har en Kentaur Athen, er super glad for den, ligger rigtig godt på hesten, der har en markeret manke, og så sidder man super i den...
MVH Louise . Super gaveidé: Tilbyder tegning af din hest/pony; skriv til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kentaur. |
|
|
har en kentaur artemis den gamle model.. den ligger super på min hest og er rigtig lækker at ride i.. og det kan bestemt ikke ses på den at den er 9år gammel 
savner dig Rose May og også dejlige Amanda... Søger med lys og lygte efter Zenta og Surprice.  savner dem. Min elskede Joe Boy Officielt medlem af DÅHM i det sydjyske. *Panik*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kentaur athen 2 |
|
|
Jeg fik min kentaur athen 2 hjem i fredags. Aldrig har jeg haft så lækker og flot sadel. Pluserne er så at den ligger som skabt til hesten, og hesten langt om længe går med lige så lange skridt om den har sadel på eller ej. Jeg har så valgt at købe den der hedder 2, hvor man får noget yderst lækkert blød og smidig lædet over alt. Det koster lidt mere, men efter som sadelmager sagde at det skulle være den sadel til krikken, ja så valgte jeg at ofre lidt mere. Jeg kendte ikke sadlerne inden køb, men jeg er meget positiv overrasket. Sædet er tilpas dybt og knæ støtten lige så.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ELSKER min Kentaur |
|
|
Jeg red altid i en Windsor Elite men så mødte jeg en Kentaur Athen og har hængt ved siden. En Kentaur Penelope er også en super lækker sadel. Jeg er meget glad for min Kentaur. Jeg er glad for støtten osv i den men det der tiltaler mig mest er sådan som den ligger på hesten Brede puder der fordeler belastningen for hesten ligger jeg meget vægt på.. Det der kan være et problem ved Kentaur er at de kan glide frem på hestens skulder. Ikke alle heste kan bære en Kentaur præcis som min erfaring siger at ikke alle heste kan bære en Kieffer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
hej.. Tusind tak for alle svarene så jeg da blevet det kloger  Jeg skal brug den på min haflinger, og har ikke opdaget i nu, at der er nogle sadler der glider frem.. Han er jo lidt rund  hehe så jeg tror jeg skal op og havde en bom 3.. Jeg tror jeg ville prøve en ketaur sadel, også må vi jo se.. Som sagt er det jo ikke alle sadler der kan lækker på ens hest, så vi må prøve.. Mvh fie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kentaur |
|
|
en super lækker sadel, især til prisen! men ikke alle heste kan bære dem. 
"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jeg har også en Kentaur Artemis og er superglad for den. Har også en kombi/spring model, husker ikke navnet. Det er til gengæld ikke så god.
Mvh. Rikke med Escape Dance & Excellent Dream DM Stald DM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har tidliger haft |
|
|
en Kentaur og er meget glad for at jeg har skilt mig af med den... Havde en del problemer med at sidde på hesten (troede at det var mig der var problemet) så lånte jeg en anden sadel (Stübben) og vupti så sad jeg der sørme. Da jeg så skilte mig af med Kentauren fandt jeg hurtig ud at det ikke var en luksus sadel. Jeg mener ikke at den er prisen værd. Den lagde godt på hesten, men syntes at man sidder højt oppe og ikke har så meget kontakt med dyret. Derudover syntes jeg at sædet er bygget forkert op så man nærmest falder lidt tilbage... Da jeg havde haft den første Kentaur i ca. 1½ år knækkede bommen desuden pludseligt fra den ene dag til den anden uden at der var sket noget. Det var bare pludselig da vi var på tur at sædet føltes fuldstændig mærkeligt og da vi kom hjem tjekkede jeg l... heldigvis fik jeg en ny da den jo stadigvæk var under garantien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Penelope |
| Forfatter:  |
honnollu |
| Dato:  |
05-10-2006 08:54 |
|
Har lige haft lånt en Kentaur Penelope til vores pony. Den lå rigtig fint på hende. Men da min datter havde redet lidt i den, begyndte ponyen bare at slå helt vildt fra og rende med hovdet i vejret. Vi tog så sadlen af igen og mærkede på ryggen. Jeg har aldrig før oplevet en hest reagere så voldsomt, selv ved et ganske let tryk. Så selvom den umiddelbart så ud til at passe fint, var der alligevel noget der generede hende ret kraftigt, når der blev redet i den. Har dog hørt at Kentaur Medea skulle være rigtig god til de der ponyer som har sådan en lidt rund form. Men...??? Vi har en Stübben Tristan som lige pt er ved sadelmager til opstopning. Det var derfor vi skulle ha haft lånt Kentuaren at ride i.
MEDLEM AF: Klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre. "Når jeg nu ikke selv kunne, så SKAL min datter på mine vegne".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Athen til salg |
| Forfatter:  |
Anne :-) |
| Dato:  |
05-10-2006 09:15 |
|
Jeg har en Kentaur Athen til salg hvis det er. Du kan bare skrive til mig hvis du er interesseret. Jeg har været meget glad for den, men min nye hest er desværre for bred til den. Den er god fordi den har sådan et lækkert dybt sæde, så man føler sig sikker og afslappet. knæpuderne er også rigtig gode fordi de hverken er for små eller for store. Det er også smart, at man kan tage stigremmene indenunder klapperne, så de ikke irriterer ens ben når man rider.
Anne K.C. Bent Branderup:"Det du har i hånden er det du mangler at lave bagtil"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
okay, der er hvist en del meninger om kentaur sadlerne.. Men som sagt er det jo heller ikke alle heste, som kan bære de samme sadler, nogle kan andre kan ikke..  Men jeg tror jeg for en sadlmager ud, så jeg kan prøve den og se om det er noget, ellers må jeg lede vider 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min er købt.. |
|
|
Min kentaur er købt fordi sadelmager har sagt det skulle være den. Hesten har haft lidt problemer med ryggen, så jeg tuer ikke købe ny sadel inden en sadelmager havde været med på råd. Hendes ord var, at hun ikke kunne forstå hvordan man kunne sælge så god en sadel, til så få penge. Jeg synes bestemt du skal få en sadelmager med på råd. Selvom man kan føle at det er penge man giver ud på ingenting, er det gode penge i sidste ende, fremfor at lave den ene fejl køb efter den anden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kentaur |
|
|
Jeg har en Kentaur Medea. Modellen minder dog om Athen.. Jeg er super glad for den, man sidder rigtig godt i den, og denhar hjulpet mig meget med min opstilling.. Michelle
At huske en man aldrig har kendt er det samme som at glemme en man har elsket! <3 Pixie - jeg vil altid huske dig! Casiopaya - min nye stjerne !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
|
|
Jeg rider rundt i en Kentaur springsadel, og den er jeg rigtig glad for. Super støtte uden at man på nogen måde bliver låst fast 
*Flicka* Now with Golden Touch, and plans to touch the gold!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ken Taur |
|
|
Jeg var rigtig glad for min Ken Taur Medea sadel, den er super lækker at sidde i, men passede desværre ikke til min hest.
Helt nyt pony dækken str. 115 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
hehe  Det er bare totalt nederen, hvis sadel er super god at side i, også den ikke passer til hesten.. Sådan er det jo. Men jeg ville helt sikkert gerne give lidt ekstre for sadel, også man er sikker på den passer hesten rigtig. Man skal jo helst havde sadlen i rigtig lang tid, og når man så rider næsten hver dag, er det vigtigt den lægger rigtigt..  så man ikke for en hest, der har ondt i ryggen, benene o.v.s...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk suk suk |
|
|
Jeg havde den lækreste kentaur medea sadel,med ekstra dybt sæde. Nord voksede desværre ud af den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også .. |
|
|
Heej, jeg har også en Kanteaur Medea dressur, og den er super lækker, fortyder virkelig ikke jeg købte den ! Ting jeg synes om den; - nem at holde - der skal enormt meget til før man ryger ud af den sædet (har brugt min som spring sadel også, da vi ikke kunne finde en som passede mig pony, og sprang da let 1,15 cm. i den) - god til at forbedre opstilling, og man sidder stadig i opstillingen når man rider tur. Kan virkelig anbefalde den !  Knus Ditte
Stutteri Rannerupgaard med; Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<33 ,-nu også med Vanessa  Velour <'33 ,-du vil altid have en meget stor plads i mit hjerte !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe ja der mange forskellige |
|
|
meninger. men dem jeg kender har ikke været glade, min er meget skæv og den er faldt sammen, og det må sådan en sadel ikke, og flere forskellige sadel mager har sagt de ikke kan gøre noget ved det men min er en kentaur penelopa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| etewtewt |
|
|
jeg har en kentaur kan ikke huske om det er medea eller athen, men nøj er sørme glad for den  men hvis det er muligt så køb dem fra ny, for kentaur er meget bløde i det og bliver hurtigt redet skæv, så medmindre du tjekker den i hoved og r** så køb en ny 
Kram pigen med superhesten  Den pavestolte ejer af 4 års hopppen Spunk Jacqueline  ^ elsker bare den hest så meget :b
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|