Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

snubler
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 20:11

Mit problem er at min hest, ikke løfter hovene højt nok. Han løfter dem ikke mere end nødvendigt. Da vi rider på en mark, betyder det, at han hele tiden snubler og vi ryger ud af takten. For nogle uger siden væltede han helt om kuld. Det var rimelig voldsomt, og da han gjorde det igen i dag. vil jeg høre om der er nogle der kender en måde at træne ham på, så han løfter benene højere og går mere forsigtigt.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 20:58
har du prøvet at lægge noget vægt i benen på ham? dvs. et par "koderinge" på forbenene...
0
0
Svar på denne tråd

det var ikke rart
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 11:20

Hejsa.

Jeg ville da lige overveje om der var noget galt med ham, eller om sadlen f.eks generer skulderen så han ikke kan fremføre benene korrekt.

Jeg ville nok lige få den kigget igennem af en dyrlæge og måske en kiopraktor, bare lige for at være sikke på at der ikke er en fysisk årsag til problemet. Nogle gange er det små ting der lige skal "skubbes på plads" der giver problemet.

Det kan også være fordi han er langtået eller at hovene ikke er beskåret optimalt så han har svært ved at lave en god overruldning og derfor ikke får benene ordentligt med sig.

Prøv at kigge godt på ham og se om der kunne være en fysisk årsag (eller som sagt sadlen) til at han ikke kan løfte fusserne ordentligt.

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Svensen...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 11:56

... hvis sadlen trykker på skuldrene, kan det give sig udslag på mange måder.

Med hensyn til beskæringen, så trives de fleste fjordheste faktisk bedst med at være ret "rejste", altså pæne dragter og kort tå, netop på grund af deres bevægelsesmønster, som er ret jordnært.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

snubler/vælter..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 21:33

Hej Gitte..

Er væltet/styrtet helt af helvede til, med min hest, med hovedet helt ned i jorden 3 gange nu på 5 mdr. Han er væltede til samme side hver gang.. Ikke spor sjovt.

Han er en noget "klodset" dreng (på 12 sommer) og løfter heller ik altid lige fusserne hurtigt/højt nok.

Den sidste gang (torsdag d.5/10), tænkte jeg nu kan det være nok. Vi går på pension.. :-)

Han får regelmæssigt ordnet tænder og smed hver 5 uge. Er nu gået ned til hver 4 uge og han blir rejst så meget smeden kan og har fået ringsko på.

I mandags d.9/10 var jeg så hos Tove Due med min hest. Det viste sig så, at han var: helt låst i nakken, øv i bækken, øv i ryggen, øv i 2 ben, helt låst i skulderen (i den side han vælter), havde fået en betændelses infelttration i skulderen.. muligvis fordi sadlen trykker og derved går ind og trykker på en nerve, der muligvis gør så benet smutter/vælter.. Så er det bare jeg tænker: Hvor var det godt min heste massør sendte mig derover.. :-) Og hvor er det sørgeligt at hesten virker "normal".. Min pointe.. De er sku for goe af sig nogen gange vores dejlige dyr..

Håber du kunne bruge noget af det..

Knus.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider