Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

stærkere bid eller?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 13:49
har haft min hest i tre måneder, til og starte med havde vi store problemer med alt og havde store magt kampe... men endelig var det holdt op... indtil jeg flyttede ham på en mindre rideskole... nu er han umuglig at trække ud af folden.. bukker hele tiden nå vi rider og løber bar af med mig og jeg kan næsten trække bidet ud af munden på ham.. alt hesten stopper IKKE...! vi for undervisning meeen... føler jeg har brug for nogle råd inden det går helt over gevind.. nogen har forslået et stærkere bid, jeg nægter og flå min hest i munden mere kan bar ikk passe det skal være sådan!
0
0
Svar på denne tråd

1111111111
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 15:30

hej...

måske skull du prøve at lave noget dominans træning med din hest nede fra jorden af.

for kan du ikke styre den med dit krops-sprog! det nytter jo ikke at tro, at bare ved at bruge et hårt bid, at det så hjælper!! du gør kun din hest mere sur og hår i munden...og det er syndt for både hesten og din hvis du vil bruge din hest til noget!

sulle-mus

0
0
Svar på denne tråd

hadjgasdjg
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 17:06

jeg er også selv imod skarpere bid... men er hvad mange efterhånden siger jeg skal bruge...

dominans træning?

vi har brugt meget tid til undervisning at ride for meget løse tøjler og lære og stoppe ham med at klemme med benene... hvilket gik utrolig meget frem af...og nu har fanden bar taget ved hestn igen

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 21:49
har du hørt om HMS ( horsmanship) og klassisk-dressur... 2 gode redskaber som nok kunne hjælpe dig og din hest meget!

sulle-mus

0
0
Svar på denne tråd

njhfhsdfhksa
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 11:51
vi er stille begyndt på noget hms og der har vi ikk de store problemer.. men lige så snart jeg sætter mig i sadlen er det galt... og er begyndt og tænke på om hn måske fejler noget? han fik for tre måneder siden en anden sadel som hjalp os de gang.. han har lige fået beskåret hove og sat nye sko på. nå vi red ture før i tiden skummede han helt vildt og havde ørene fremme men nu virker han br mobset og må sur hele tiden! men igen det startede først da han blev flyttet og andre lige som skulle tage sig lidt af ham
0
0
Svar på denne tråd

1111111111111
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 12:34
hmm... det lyder som om at han ikke kan li at være der hvor han er kommet hen!

sulle-mus

0
0
Svar på denne tråd

Få den tjekket
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 13:19

Få hesten tjekket, incl. ryg, tænder, sadel!, osv. Og få evt. en dygtigere rytter til at prøve ham, de kan somme tider mærke om det er hestens temperament, eller der er noget i vejen.

Når du siger det er et nyt sted, kan det jo også være foderet, der er for energirigt i forhold til det han laver, eller han får noget der ikke er godt for ham, som stiger til hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

ja du siger noget
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 13:52

med foderet... da han gik på sommergræs ville jeg gi ham lidt ekstra... noget natur musli.. han blev også mærkelig der og tog nogle ordenlig ture med mig...!

de for vidst noget havre med lidt roepiller i mener jeg og vitaminer også wrap hø... han for kun drys i foder fordi han skal tabe sig... også meget wrap hø...!

må bar få tjekket det hele for vil selvfølgelig ikk ride en hest der har ondt et sted!

0
0
Svar på denne tråd

Trivsel først
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 11:26

NÅr hesten ændrer adfærd samtidig med, at den flytter stald er det næsten garanteret her, årsagen skal findes. Før man begynder med nogen som helst træningsmetoder o.lign. skal hesten basalt set trives godt.

Tænk over, hvordan forskellen er på det gamle og det nye sted - flere eller færre heste, mere eller mindre på fold, larm og støj hvor du rider, kan han være bange for ridehuset - meget spiller ind. Der kan naturligvis også være noget fysisk i vejen, og det er du nok nødt til at få checket også.

Du skriver at han også er svær at trække med - var han også det før? Hvor og hvornår har han ændret adfærd?

Adfærdsbehandling af problemheste, foredrag og kurser i klikkertræning og adfærd tilbydes

Se mere om min uddannelse på: www.naturalanimalcentre.com

0
0
Svar på denne tråd

heeey
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 15:57

den gang jeg fik ham flyttede jeg ham til et lille sted hvor han gik på fold døgnets 24 timer... sammen med en anden hest... til og starte med ku jeg ikk trække ham eller ride tur på ham.. hesten ville intet! stille og rolig fik vi det løst også blev han flyttet på rideskole... der er vel 23 hest og de går 5 sammen på fold hver dag... han er blevet snabbet meget efter af en på folden, det har givet små sår og blodsamlinger...! så er derfor ved at få flyttet an af de andre heste på en anden fold da den bar er ude efter min hest! den har stået der en måned nu og er først nu her er problemerne er begyndt! han løber bar med mig, ligger jeg an til galop fra samlet trav bukker han som gal...! snakker en del sammen med hende der har tilredet ham og hun sagde bar.. jamen så er den gamle nico tilbage?

har han ondt?

kan han ikk li stedet?

eller har han et psykisk problem?

har hørt rygter om han blev slået hårdt med pisken da han blev tilredet... de red ham flere timer af gangen osv..

har ladet ham stå i to dage nu hvor jeg bar har hygget om ham og gået rundt med ham inde i ridehallen hvor han bar har fulgt efter mig som et lille barn!!!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:34

lyder lidt som om at hesten er stresset. . . ! evt har fået nogle ømme punkter på sin krop og derfor vil løve væk fra det. . . .!§

nogle heste har det med at prøve en af. . men det lyder meget slemt i denne situation. . !

måske skulle du overveje at rykke hesten hen et mindre sted hvor der ikke var så mange heste. . ! syntes tit at heste på mindre gårde på 10 heste eller mindre har det meget bedre i denn forstand at de ikke er stresset og ikke koncentrerer sig om alt muligt andet. . når man fx prøver at arbejde med dem. .

0
0
Svar på denne tråd

jaaa men
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 16:13

problemet er der faktisk ikk er nogen mindre steder med ridebane lige nu... og det her er faktisk det mindste sted kan kan komme luge pt hvor der er ordenlig behandling af hesten!

har en løsning til næste år men hjælper mig jo ikk så meget lige nu!

ville det være en god ide ikk at rid ham så hårdt og lade ham få lidt flere fri dage hvor jeg bar hygger med ham ville det gøre ham mindre stresset?

for vil jo ikk ha han skal have det skidt!

red på ham igår efter de to dages pause og det var han ualmindelig glad og prøvede mig ikk af men gjord alt han blev bedt om!

0
0
Svar på denne tråd

bid...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 11:07

Hvorfor ikke prøve med noget kiropraktor, det koster ikke mere end et par hundrede, og put et blødere bid i munden på ham, eller slet intet.. og så lade ham gå for løse tøjler, i et let afslappet sæde, så i stille og roligt finder rytmen, og en tillid så han ikke stresser og løber, og du ikke spænder og hiver i det hårde bid!

Vi havde en hest der ikke kunne holdes med alverdens store bid, så lagde vi en blidt gummibid i ,eller bare ret uden nogengange, og så vupti var hun den dejligste letteste hest at have med at gøre...

OG så træn at stoppe med benene og stemmen, bidet er jo rent faktisk ikke til at stoppe med, men til at vejlede og hjælpe!

sabine

Mangler hjælper til hygge, ridning og lign.... mellem 12 og 30år... skriv i gæstebogen eller send et "brev hvis det skulle være noget og hør mere (mere på min præs.) Masser af erfaring
0
0
Svar på denne tråd

tror vi fandt løsningen
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 12:26

igår til undervisning..

vi satte bidet et hul længere ned...hvilket alleder der fik ham nærmest til og slappe af... vi har trænet meget at stoppe for ben og sæde og nu virker det rent faktsik nogenlunde... jeg red med tøjlerne så jeg kun lige hvde kontak til bidet... han sænkede hovedet og ryggen kom op.. sikke en føelse... vi gjorde det samme i galop og han kæmpede slet ikk imod mig..

må jo ærlig erkende at han nok er lidt stresset og jeg har redet med for hård hånd og det kan jeg tydeligt se nu!

han for nu frem over to fir dage i ugen med hygge osv hvor han stadig for lov til at løbe i ridehallen uden rytter også blir der trænet på at ride ham blidt med sæde og IKKE med tøjler

men gud hvor er det svært at indrømme ens fejl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider