Hvorfor ikke prøve med noget kiropraktor, det koster ikke mere end et par hundrede, og put et blødere bid i munden på ham, eller slet intet.. og så lade ham gå for løse tøjler, i et let afslappet sæde, så i stille og roligt finder rytmen, og en tillid så han ikke stresser og løber, og du ikke spænder og hiver i det hårde bid!
Vi havde en hest der ikke kunne holdes med alverdens store bid, så lagde vi en blidt gummibid i ,eller bare ret uden nogengange, og så vupti var hun den dejligste letteste hest at have med at gøre...
OG så træn at stoppe med benene og stemmen, bidet er jo rent faktisk ikke til at stoppe med, men til at vejlede og hjælpe!
sabine