Din hest har stået stille i 3 uger, og selv om den har været dagligt på fold, er der rigtig mange af dens muskler som i de 3 uger ikk er blevet aktiveret. 
Derfor skal du nok regne med en del stivhed i bag og ryg. 
Mit forslag til en stabil genoptræning er at du de første par dage skridter et par gode lange ture i naturen op og ned af bakker mm.. bare for at fange og røre lidt ved de stive muskler.. Det ville være en god ide at du de første 3-4 dage giver hesten en dags pause.. altså rid en dag- pause en dag.. ovs. For den vil helt naturligt være øm, når du tager fat i de store muskelgrupper igen. Så bare for at bevare humøret og dens velbefindende tror jeg det er klogt 
Den følgende uge kan du jo så passende begynde at ride den i lidt let og begrænset dressur eller den aktivitet som du tildagligt benytter hesten i.. Men husk at lyt til hesten..du skulle jo nødig få en skade pga overbelastning, og hold MANGE skridt pauser.. 
Med tiden kan du jo selv fornemme om hesten hurtigt begynder at svede eller puste, og ud fra det bedømme hvornår du skal holde lidt igen.. heller for lidt end for meget i starten..
Nu ved jeg ikke hvad type hest du rider, men ligemeget hvad, så er det i starten en super ide at kombinere med lidt massage..
Der skal du jo så bare huske at hesten også skal have nogle dages pause derefter altefter hvor dybdegående massagen er!
Alfa omega.. Læg en masse skridtture ind.. gerne i skoven.. det styrker både hesten fysisk men også mentalt.. for ik at tale om din egen mentalitet.. 
Held og lykke med det..