Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

WHAT a difference...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 16:38

a saddle makes!

Jeg har lige fået ny sadel (Prestige Venus), og er du da vimmer, mand, hvor går min hest anderledes!

Jeg var godt klar over, at min kære Windsor Elite ikke lå ret godt længere (måske har den aldrig været helt perfekt til ham, i virkeligheden, men den har helt klart været det til mig ).

Man kan virkelig mærke, at den større rygfrihed passer ham godt, han går meget mere frem selv, der er faktisk kommet en del mere sving.

Det er måske egentlig logisk nok, men jeg er alligevel lidt rystet over SÅ stor en forskel jeg kunne mærke bare fra dag til dag - ja, hvorfor pokker har jeg dog ikke opdaget det noget før???

Har nogen af jer prøvet noget lignende?

(man skal jo vænne sig til alt nyt, men den nye sadel er heldigvis rigtig god at sidde i, ud over at det er ret anderledes).

0
0
Svar på denne tråd

ork ja -
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 18:12

og det er skønt (y)

Vi gik fra en Passier til en - netop - Windsor Elite :-P for mange år siden, og der var forskellen også til at tage og føle på (y)

Og man sidder bare så dejligt ;-)

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Er der...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 07:52

Jeg går også og venter på en ny sadel. Men igår red jeg bare helt uden, (altså i den tid jeg belv på den, ups ). Jeg kunne mærke min hest gik meget mere fri uden sadel, end de sadler jeg har haft brugt til ham, som passer af H til.

Jeg har haft sadelmager ude som har foreslået en Kentaur ssom sadlen til ham. Så nu venter jeg bare på en ny sadel, så vi kan komme ordentligt igang igen.

0
0
Svar på denne tråd

prestige
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 10:08

Jeg har også skiftet min kieffer ud med prestige og blevet så glad for mærket at jeg har købt en mere til min anden hest.

mvh.

Britta

0
0
Svar på denne tråd

ikke det samme men...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 12:55

Ja det var ikke helt det samme, men en noget værre historie. Min den unge gik med det der viste sig at være en meget dårligt tilpasset saddel. Hun blev efter 14 dage umulig og dum og ikke til at have med at gøre. Jeg måtte vente 1½ måned på den rigtige sadelmager hvor hun så fik fred fra ridningen. Saddelmageren var rystet da han så den saddel hun havde gået med, da den har gjort rigtig avs på hende. En Caprilli Bates blev svaret på vores bønner, og vores umulige nervervrag af en rød hoppe, er forvandlet til en glad og arbejdsivrig unghest. Jeg er bare glad for at jeg lyttede til det hun prøvede at fortælle mig, og gav hende den pause hun skulle ha'.

Aldrig mere uden den rigtige sadelmager!!!

Hilsen

Eva

Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet

0
0
Svar på denne tråd

Jo, men jeg troede
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 18:25

jo faktisk også, at en sadelmager kunne klare alt.

Hvis bare bommen kunne indstilles til hesten, så måtte stopningen kunne klare resten.

Men sådan er det jo ikke - i hvert fald ikke med min hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider