Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ride med Hackamore
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 08:30

Hej alle HN'ere.

Jeg har virkelig brug for gode råd her.

Jeg har en dejlig vallak på 6 år. Jeg har været på en horsemanship kursus hos Ute Lehmann med meget stor succes!

Han gik fra at være umulig at longere til den nemmeste at have med at gøre efter min mening.

Jeg kan ride ham i en rebgrime alene.

Nu er jeg så kommet til det punkt hvor jeg er virkelig interesseret i at han skal lære at rides med en hackamore. Men men men.. Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med det her så jeg mangler mig jo en træner. Det eneste jeg selv har mod på at træne med ham, er at vænne ham til den fra jorden.


Er her nogen der har erfaringer med hackamore? Og kender nogen evt. en underviser?

Bor i Vejen skal lige siges.


Mange tak på forhånd for de gode råd.

Knus Katia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hackamore..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 14:38

Kan egentlig ikke se at det skulle være noget problem bare at lægge den på og så ride- når din hest er vant til at blive reddet i rebgrime.

Vil dog fraråde dig en med vægtstænger. Har hørt man kan brække næseryggen hvis man tager for hårdt fat.


Har gode erfaringer med bosal og sidepull.


Horses don't care how much you know
until they know how much you care!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hackamore...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 19:57

Den Hackamore jeg har anskaffet mig ser således ud


Der er lammeskind på indersiden af den brede læderrem.


Søgte efter den på google og kom frem til den åbenbart kaldes bosal? Rigtigt?

Man bliver jo klogere dag for dag.

Tak for dit svar Rikke.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrioft
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 16:02

Faktisk lige sådan en har jeg redet med.

På en islænder, jeg ved ikke helt hvad du er i tvivl om? Vi prøvede bare at sætte den på også ellers øve det på banen. og det er ret hurtigt ordnet og det har jeg haft gode erfaringer med siden hen :-) også hvis han nu fik tandspiser, så var det rart at kunne ride ham seriøst alligevel da han jo så ikke har bid i munden :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare læg den på...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 14:01
Du kan bare lægge den på og begynde at ride. Du må bare passe på ikke at tage for hårdt og ligeledes huske at slippe når du evt tager i hesten fortil. Men hvis du kan ride den i rebgrime, hvorfor så ikke fortsætte med en natural hackamore???
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider