Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Longering af galophest
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 09:45

jeg ønsker lige et par råd og ideer.

Jeg er nu gået igang med at genoptræne min galop hest efter den klassiske metode med masser af skridt og senere med intervaltræning. Hun har ikke været skadet, men er ikke brugt meget de sidste 2 år, kun lidt skridt og trav. Hun er 18 år og har ikke løbet løb i over 14 år, men er primært blevet brugt som følhoppe.

Jeg vil meget gerne longere hende også og det er her jeg gerne vil have nogle ideer og råd.

Vil lige høre hvor meget interval træning man kan/må lave i longen, eller skal hun også starte op med kun skridt her?

Vær søde at bruge det danske enkle sprog...

På forhånd tak

Helle

Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd

rykker lige op
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 20:33

Jeg har læst i de andre tråde, men det er mest om ungheste eller heste der skal genoptræne en skade.

Hjælp tak

Helle

Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 20:47
Der gælder stort set samme genoptræningsskema for skadede heste som for heste, der har stået stille to år. Så du kan sagtens bruge skemaerne for skadede heste!
0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 20:55

men jeg vil gerne vide om man kan bruge dem lidt mere i longen, som jo er uden ryttr=ekstra vægt. Er der nogle metoder man kan bruge i longen som er specielt muskel opbyggende, styrker sener og led osv. osv.

Jeg er ikke i tvivl om hvordan jeg skal gøre med den alm. ridning.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hun er så langt
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 22:39
at du kan løsgøre og føre hende ned og frem (uden hjælpetøjler selvsagt)i longen i skridt, så kan du sætte hende i trav. HVER gang hun falder ud af faconen- og det vil ske efter få skridt/ en halv volte i starten, korrigerer du, evt ned i skridt igen, finde rammen igen osv.

Jeg har lige trænet min ene hoppe til kåring og på 5 uger kom hun op på at trave 2-3 minutter ca 4 gange i et 45-60 mins træningspas fra jorden: Hun har gået som følhoppe i ni år og havde forinden skridtet et par måneder i skoven:

*Ned og frem på begge volter i skridt, 6-7 min
*Overtrædning, begge volter, 3-4 min
*Versader og traversader skiftevis med ligeudretning - 10-15 min
*Longe i skridt- hvis løsgjort og med selv-søgning så også trav 2-3 min på hver volte
* evt strækøvelser, evt refleksøvelser
* skridt i longe med let samling (husk at hesten SKAl kunne holdes let i rammen og kunne lægges nedfrem på fine signaler, ellers giver det ikke mening)
* Versader/ traversader igen- 5 min
* trav i longe 2-3 min på hver volte
* Afskridtning

Når man støder ind i spændinger arbejder man jo der lidt længere samtidig med at man masserer det område der ikke er eftergivent...

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 23:08

til Eva: det var lige så noget jeg skulle bruge !!!

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider