... at kigge på www.fjordhest.dk under "sportsnyt". Der finder du DM-reglementet.
Der er stadig NM for fjordheste. Det finder sted hvert andet år, og i 2007 bliver det i DK. Der kommer helt sikkert meget mere om det i løbet af vinteren/foråret.
EM for fjordheste er et helt nyt tiltag, som Fjordhesten Danmark har lanceret i forbindelse med jubilæet. Tyskerne har talt om, at de måske kunne tænke sig at afholde det næste EM - men hvornår, og om de er "faste i kødet" på ideen vides endnu ikke.
Jeg kunne dog forestille mig, at tidsintervallet bliver noget i stil med NM, eller måske lidt længere.
Hvis du ønsker at kvalificere dig, så er det bare med at kridte skoene og komme ud og starte nogle stævner. Både fjordhestestævner og DRF-stævner tæller som kvalificerende, og jeg vil råde dig til at gemme kritikker fra dressurklasserne med tydelig angivelse af dommerens navn (dommerunderskrifterne på blanketterne er ofte ulæselige) og niveau.
Hvis det gælder springning, kan man som regel få en udskrift af sine resultater (evt. mod betaling af et print-gebyr) og få dommerens underskrift som berigtigelse heraf.
Hilsen Sif