Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 nedsidning
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:39

Hej.


Jeg har endnu ikke reden så længe, og har et spørgsmål. Har fået en dejlig traver, kan ride ham i alle gangarter, men problemet er jeg kan ikke ridenedsidning på ham, hvordan gør man det??


Har ikke muligthed for at få undervisning, da vi bor så langt ude at den næremste rideskole ligger halvanden times kørelse væk og det gider mine forældre ikke


Håber i kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Trine!!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:48
Det kan godt være lidt svær ride nedsidning på en traver, hvis han har gået løb.. ( da de ellers traver meget hurtigt..) Går han fin nok.. vil jeg mene at det kræver øvelse, det er vigtig at du læner dig tilbage, og sætter dig tungt ned, prøv uden stigbøjler i starten.. det gør det egentlig tit nemmere synes jeg... også holdt godt fast i saddelen så du ikke flagre med dine arme. Tag evt. 5 min af gangen...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 18:44

selvom du bor langt ude på landet, er det altså muligt at finde en der kan komme og undervise dig lidt, og det får du klart mest ud af. lav et annonce på hestenettet, det behøver ikke være så dyrt når det kun er begynder ridning. for ja som louise siger kan en traver godt være rigtig svær at sidde ned på, og det gør det ikke bedre at nogen travere har en tendens til at gå pass ind imellem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Longering
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 18:58
Få en til at longere dig, så du kun skal koncentrere dig om at sidde ned og ikke styre hesten samtidig. Sørg for at den traver så langsomt som muligt, og læn dig godt tilbage, mens du konentrerer dig om at være helt løs og afslappet i lænden og følge hestens bevægelser. Hvis du ikke har prøvet det så meget skal du ikke lade sig slå ud, men tag nogle minutter ad gangen og skridt ind imellem. Spænd i dine mavemuskler, så er det nemmere at få lænden til at følge med.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:38
Har motioneret travheste på et tidspunkt. De tager nogle laaange skridt også selvom det foregår i et langsomt tempo. Har endnu ikke redet en jeg kunne lave nedsidning på...og letridning er også en prøvelse. Ikke lige det bedste ridedyr - hvis de går/har gået løb.


"For those who believe there is no explanation necessary and for those who disbelieve there is no explanation good enough!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 11:27

Jeg red på den 5-6 gange før jeg kunne trave 100% ordenligt i letridning, det er svært at side ordenligt syntes jeg, den har ikke gået løb, den har gået det meste af sit liv uden at være reden. Og kan også mærke hvis jeg sænker farten for meget går han i pass det er skide træls. Det er blebet meget bedre nu.


Tak for jeres råd, vil prøve at efterlyse en der kan undervise mig der hjemme. Og vil samtidig prøve at gøre det et par min. af gange.


Troede bare går man red nedsidning at man stadig skulle side med ret ryg?? Ved ikke så meget omkring det! Det er min første hest, er super glad for ham og vi passer rigtig godt sammen, skal bare lige lære det nedsedning;)


Knus Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er også rigtig...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 15:05

at du skal have ret ryg, men hvis du læner dig tilbage kan du stadig have en ret ryg... men hvis du skal sidde ned påå ham bliver du i starten nødt til at være meget afslappet, da du ellers vil bumpe rundt på hans ryg... som de andre siger, find en god underviser...


jeg vil godt hjælpe dig.. du kan bare skrive en privat besked.. for det er ikke mange timer du behøver inden det kommer ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 02:12

min traver har altså gået løb og der er ingen problemer i nedsidningen (eller let ridning) med det rette tempo er det som at ride enhver anden hest og hun har kun gået som hygge hoppe.

mvh

Stephanie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trøst..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 10:27
Har du først lært det på en traver - KAN DU!!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider