|
|
| Jubiiii |
|
|
Ville dele min glæde med nogen:
Her i weekenden har min baby pruh på 4 år lavet lutter rigtige og rene galopanspring. Self er han stadig usikker og lidt ustabil pga. manglende balance - men hold da op han kan bevæge sig. Har en kæmpe stor, rolig og rigtig lækker galop.
Dejligt at have unghest igen - og denne gang er det sgu nemt!
Har jeres babyer også snart check på det at være ridehest og stå pænt osv.?
;-)Jeg rider Frederiksborger(y)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Jubiiii |
|
|
He he - min baby har jeg nu været oppe og sidde på 4-5 gange, så han har IKKE tjek på at være ridehest!
Sidst var han dog lidt mere selvsikker, jeg gør sådan at min hjælper går foran de første par minutter og så rider jeg et par omgange selv hvor han ikke har nogen at følge efter.
I alt rider jeg 5 minutter hver gang - med minimum en uge eller 2 imellem. I grunden synes jeg ikke at han er "parat" til at blive redet, men da han VAR ryttervant og til dels styrbar da jeg købte ham, valgte jeg (i samråd med dyrlægen) at jeg ville ride på denne måde.
Han er 3 år gammel, men mangler en del vækst endnu. Jeg regner med at fortsætte en måned eller to på dennemåde, og så optrappe til jeg kan ride lidt mere - måske med bare at følge et par ældre rolige heste på en skovtur??
Egentligt arbejde venter vi med til næste år.
I går løssprang vi - det var 3. gang det blev forsøgt, og han er VILD med det... Så meget at min hjælper påstod at jeg har købt mig en springhest  Men mon ikke vi kan bilde ham ind at han ER en dressurhest alligevel:-)
Hygge £isbeth ******** Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea. (Robert A. Heinlein)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Øv, min baby gider ikke springe...
Har det der dumme udtryk i hovedet, som om han tænker jeg selv burde jages rundt over hoppene...*S* Men regner med at den gamle måske kunne lære lidt fra sig, hvis de fik lov sammen en dag...Jeg rider Frederiksborger(y)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Ja - det er jo kedeligt hvis ikke hesten har lyst. Men måske får den mere lyst når den bliver lidt ældre og du kan følge en anden hest over springene.
På dne anden side er det jo ikke alle heste der synes at springning er sjovt. Monty kunne ikke lide det (andet ens i skoven) - og da han til sidst deponerede mig midt i en bunke bomme, synes jeg heller ikke at det er sjovt mere.
Men hvis den bette Baloo synes det er så sjovt - så ender det vel med at jeg må tage mod til mig. Han er en meget tillidsfuld og "ærlig" lille hest - så min kære hjælper begyndte at sige grimme ord som "Military".... DET er jeg nu ikke sikker på bliver en realitet.
Men selv om jeg aldrig får modet til at hoppe, så kan Babyen jo altid hygge sig med at hoppe uden rytter - og DET gør han
Hygge £isbeth ******** Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea. (Robert A. Heinlein)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lækker hest... |
| Forfatter:  |
Sarahj |
| Dato:  |
26-08-2002 16:02 |
|
det er altså noget ved pintoer....
Jeg har også selv tilredet min hest og gud hvor er det skønt. Man får ligesom den der følelse af samhørighed med hesten. Og når tingene så lykkedes og man kan mærke hesten tænker " Nå, er det bare det her, jeg skal..." så er det sgu for fedt!!
MVH Sara
Rigtige mænd - muger ud for deres kæreste!!:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Lækker hest... |
Toppuristen |
26-08-2002 16:45 |
|
Kors for en skøøøn pinto-mule!!! Hvor er han dejlig! Der er eet eller andet ved brogede muler!!
Jeg har en 11 års hoppe, som er det allermeste fa færdigtrænet, fordi jeg ikke kan TRÆNE en hest ... men jeg kan godt ride den, hvis den kan!! (besynderligt, men sådan er det:-D!).
Jeg synes det er godt, at der er nogle, der kan træne hestenen op og tilmed nyder det ... jeg er dybt misundelig på jeres kunnen! Og ... uden jer - hvordan skulle jeg så komme til at ride *hihi*  ?!)
Men... flotter mule!!
Ismulevrinsk Susan Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er den flot |
|
|
gys hvor er den flot, de er nu smukke, sådan nogle pintoer. mon ikke du får mod nok til at springe med ham, når han nu er så dejlig og ærlig ?
det tror jeg, men forstår godt at du synes militæry er et grimt ord, for det er jo hele tre ting på engang:-D"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er den flot |
|
|
gys hvor er den flot, de er nu smukke, sådan nogle pintoer. mon ikke du får mod nok til at springe med ham, når han nu er så dejlig og ærlig ?
det tror jeg, men forstår godt at du synes militæry er et grimt ord, for det er jo hele tre ting på engang:-D"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er den flot |
|
|
det tror jeg, men forstår godt at du synes militæry er et grimt ord, for det er jo hele tre ting på engang:-D
"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er den flot |
|
|
det tror jeg, men forstår godt at du synes militæry er et grimt ord, for det er jo hele tre ting på engang:-D
"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nogle som ved... |
|
|
hvordan man sletter ?, der gik lige kludder i det hele...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: nogle som ved... |
Stine |
26-08-2002 20:24 |
|
Min "baby" går det skam også godt med - har jo lige vundet en 1. plads her i weekenden. Men hun er ved at være rigtig god og kan efterhånden øvelser til LA1-LA2, hvilket jo er fint når hun kun er 4 år. Min anden "baby" går det også fint - vi regner med at begynde tilridningen i næste uge.
Stine Knuz Stine:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej Heidi
han kan lave galopanspring og er bestemt også en nydelig hest at se på .. din heldige rad
ane
Enhver hører kun, hvad han forstaar. - Goethe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Donia (Athos) |
28-08-2002 20:15 |
|
Min BabyBøf (ja man får næsten lyst til at spise ham så dejlig han er *Gg*), har Pt. vokseferie. Begynder genoptræningen sidst i oktober når jeg er kommet hjem fra en uges ferie, men skal snart til at longere lidt.
Han var faktisk ret god til galopanspringene til sids (nok mest på springbanen alligevel *Gg*).
Han gik stabilt til biddet i alle 3 gangarter, og var kanon under hjælperne. Så han var så småt inde i ridehestelivet:-D
Første gang han blev løssprunget bukkede han afsted mellem hver spring, og kunne ikke vente med at komme over på den anden side:-) Da jeg selv skulle springe efter et par gange, JOREDE han afsted mod springene, så vi endte på at springe 85cm, aller første gang. Men så højt har vi ikke sprunget siden, grundet hans unge alder. Æv, æv:-(
Uha, det er DEJLIGT at have unghest:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|