Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Tennesee Walker
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 11:23

Jeg har lige siddet og set videoer med tennesee walkers og jeg blev chokeret over at se hvor forceret gangarterne er hos de saakaldte performance-heste, gad vide hvor laenge de kan holde til en saa ekstrem forcering af deres lemmer, ved beskaering og specialsko og ekstrem belastning af ryg og laend, det er i min bog noget der tangerer dyremishandling, jeg er glad for at det ikke er noget vi ser her i europa og lige en sidste indskydelse, hvordan faar de halerne til at vaere i den dersens maerkelige vinkel eller maaske det er noget der kendetegner denne race altsaa noget nedavlet, jeg maa jo tilstaa at jeg ikke kender meget til denne race eller maaden at traene dem paa, men hvad jeg har set ligner da godt nok mishandling, hvad synes i?


Ann-K

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ligner??!?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 11:33

Nogle af de metoder, der bruges, ER mishandling. Det er der for mig ingen tvivl om :-(


99E havde nogle links - hit med dem igen... Er du der, 99E? :-)




Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd
 
 halerne
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 11:51

bliver fysisk manipuleret til at sidde i den mærkelige vinkel de har, vha kirurigsk indgreb, hvor der skæres et eller andet over - er ikke helt 100% med på, hvad de præcist gør, men jeg synes det er lisså brutalt og unødvendigt som at kupere haler og ører på hunde for synets skyld


mvh Maria


Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 videoerne
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 11:54

så også videoerne og det er vist første gang jeg ser dem bevæge sig ( har før kun set still billeder) jeg sad og fik det helt underligt. at de der heste da måtte falde sammen med de 4 brækkede ben de tydeligvis havde ??


det er sygt og ja det er da vist kun noget der foregår i USA...kan slet ikke se hvordan nogen skulle kunne se noget smukt i det???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja føj...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:44

Ja sikke noget. En hestesport, hvor det handler om at hestene skal løfte benene så langt op i luften som muligt, fordi det ser godt ud, og løsgjortheden og letheden nedprioriteres til fordel for den overdrevne kadencering.


GODT vi ikke har sådan en sport i Danmark Føj da!


Mvh


Julie






"Enhver idiot kan skrive dansk. Og mange af dem gør det også."


Børge Weidemann, tekstforfatter

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder ...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 13:54
det lyder da forfærdeligtat de bliver behaldlet sådan, hvor har du set den video henne?

trierhorses

0
0
Svar på denne tråd
 
 Videoerne
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 14:40
kan du se ved at følge linket på HN's forside under nyheden om kaos i Tennessee.



Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Google er min ven...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 17:18
...især fordi jeg kan huske, hvad jeg skal google på:
"more than sore" giver bl.a. www.thegaitedhorse.com...ansore.htm
"big lick" tennessee wlaking horse giver bl.a.:
en.wikipedia.org/wiki/...king_Horse
www.horse-sense.org/ar...5720.phtml
petcaretips.net/tennes...horse.html


... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Så er vi i Jylland - nu MED hestene!
0
0
Svar på denne tråd
 
 har lige set videoen
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 21:48

det er jo forfærdeligt lige til at tude over


tennessee er ellers en dejlig hest


trierhorses

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider