Hej Stratego.
Jeg synes at der findes utrolig få ridebøger der virkelig forbyder sig i grundridningens principper, det hænger nok meget sammen med at det ikke er særlig let at forklare tilbundsgående på skrift.
Jeg har læst utrolig mange hestebøger, men dem der kommer tættest på er vel Müslers "Ridelære" og Kyras dressurbog.
Desuden har jeg en oldegammel video der bare hedder "Hestedressur" og er med en fyr der hedder David Hunt.
Den foregår på den måde at han rider rundt på heste i forskellige uddannelsestrin (også helt unge), og imens har så udfører de enkelte øvelser forklare han præsis hvad han gør og hvorfor han gør det. Han forklarer også hvad de enkelte øvelser er gode for.
Jeg synes at det er utroligt effektivt at se øvelsen blive udført og høre forklaringen samtidig.
Det lyder temmelig sjovt, da rytteren bliver enormt forpustet at at ride og forklare samtidig.
Jeg tror videoen at lavet på et lavt budget, men den er simpelthen rigtig god og jeg har set den 1000 gange.
Jeg tror desværre at jeg er for ung til "Dette er ridning" jeg har ellers hørt at det skulle være en virkelig god bog.
Hilsen Tante Maahn.
Jeg søger en rytter til mine 2 dejlige heste, se mit opslag her
Se billeder af hestene på min præsentation