Jeg synes jeg døjer unødvendigt meget med at få Milles koncentration under træning for tiden.
Hun er også begyndt at kigge meget, når vi rider ud, så hun nærmest går og slingrer, fordi der lige er et eler andet, der skal gloes på.
Derudover synes jeg hun virker mere rastløs (fx, når hun står på staldgangen) end normalt.
Nogen, der har en ide til, hvad der kan få en ellers rolig og koncentreret hest, til at skifte adfærd på den måde?
Det har varet i ca 2-3 uger nu, og da jeg har et stort stævne næste weekend, er jeg ret ivrig for at få "min gamle hest" tilbage igen.
Hun bliver redet stort set hver dag (ikke flere fridage i træk) og jeg prøver at variere træningen, så vi rider på bane (30-60 min)3-4 dage om ugen og rider ture ud (45 min-2timer) de andre.
Hun er i god form, og jeg kan ikke lade være med at tænke på om det kan være en del af problemet (at jeg dårligt kan ride hende træt)?
Hun går på døgnfold men kommer ind hver dag og får tilskudsfoder (det samme som hun har fået hele sommeren)
Jeg mangler ikke råd til, hvordan jeg skal træne hende, men mere bud på, hvad der kan være grund til den ændrede adfærd.
mvh Maria