Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

problemer med longering
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 19:30

Jeg skal hjælpe min veninde med hendes unghest, der er så småt tilredet. Jeg sagde at jeg gerne ville starte med at longere den for at lære den at kende, og lære den mine kommandoer.

Den er vant til at blive longeret...

Men når jeg vil have ham rundt på volten vender han fronten mod mig, og jeg kan ikke komme om på siden af ham for så vender han bare med.

Jeg følte mig virkelig til grin...

når jeg prøvede at jage på med longepisken prøvede han på at stejle, eller bakkede - eller løb væk fra mig...

Hvad gør jeg?

0
0
Svar på denne tråd

En mulighed
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 20:05

Du tager og leder ham den vej du vil med din håndarm fx. til venster med venster arm/hånd mens du med højre tager din pisk/kæp og flytter hans hovede mod din hånd/ arm. du kan evt. forsøge at vifte før du evt. rammer på hals eller skulder- det ville man gøre efter parelli metoden- hvor man til sidst blot peger den vej den skal gå.

Kik evt. på mine billeder

Vh D

0
0
Svar på denne tråd

kommando
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 21:31

mit råd er: lær ham først helt grundlæggende kommandoen til skridt.

Han gør jo egentlig noget rigtigt, for så længe du står foran ham med front mod ham, så er du føerehest. Denne position er den stærkeste og mest dominerende, så straf ham endelig ikke for at være ydmyg overfor dig. han er nok blot en hest, der vil have tingene skåret ud i pap så han kan forstå dig.

skidt med at han er vant til longering. Alle mennesker har deres kropssprog og hvis han er vant til et andet er det klart han bliver forvirret.

tag dig god tid og jag endelig ikke på ham!!!

Anne K.C.

Bent Branderup:"Det du har i hånden er det du mangler at lave bagtil"

0
0
Svar på denne tråd

hej anne
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 22:12

hvordan fåe jeg ham så rundt på volten? Jeg kan godt få ham rundt på venstre volte efter lidt tid, men højre er fuldstændig umuligt. Han stejler og løber væk fra mig..

Jeg har sagt til ejeren at jeg gerne vil "løslongere" ham dvs. longere ham uden snor, sådan at jeg kan lære ham mine kommandoer og kan vise mit kropspog mere tydeligt.

Det er den måde jeg longere min egen hest på og hende kan jeg vende og dreje med mit kropspog.

Det tager selvfølgelig også tid at lære dem, men er bare bange for at han bliver forvirret når jeg har snorren i ham fordi han ikke forstår hvad jeg vil...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider