Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

rideskoleundervisning!
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 19:14

jeg har en ponyvallak på 10 år, som kun er til hygge og som alle kan ride. Jeg har haft et par parter på ham, alle piger mellem 14 og 16 år, som alle har fået ugentlig undervisning på forskellige rideskoler i et par år eller mere. Men hver gang de kommer og skal prøve ham for første gang, og jeg står og ser på, forundres jeg over hvor lidt de egentlig kan! De kan selvfølgelig skridte, trave og galoppere, men de har ingen føling for at bøje hesten igennem, ride ham frem og ned, og laver dårligt nogle øvelser med ham, andet end måske en enkelt skråt igennem og en 20 m volte. Det udrer mig at de ikke er mere selvstændige, og at de ikke er klar over, hvilken virkning det har på hesten, afhængig af hvilke øvelser man laver. De har så alle fået lov at få part på ham alligevel, da min erfaring er, at de hurtigt finder ud af at hesten faktisk keder sig ved kun at ride rundt på hovslaget. (jeg siger selvfølgelig også til dem, at de bliver nødt til at være lidt mere kreative, hvis ikke han skal kede sig og dermed fristes til at lave løjer med dem).

Er undervisningen virkelig så ringe, eller er det bare mig der har fået kontakt med de ikke så selvstændige piger?

0
0
Svar på denne tråd

rideskoler!
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 21:27

Ja, der er virkelig noget rivende galt med landets rideskoler!!!

Eleverne lærer bogstaveligt talt intet andet end at sidde nogenlunde pænt på en hest, der nærmest rider rundt af sig selv.

Burde det ikke være på sin plads, at man før man overhovedet smed eleverne op på hesten lærte dem noget om hestens anatomi, pasning og pleje og så noget om dens natur og psyke??? Det er nemlig disse ting der er SÅ vigtige at forstå for at blive en god rytter. Alle idioter kan da lære at sidde på en hest i alle gangarter uden at ryge af, men rigtig ridning og forståelse for sin hest er en kunst.

Noget helt andet, der også er galt er de stakkels rideskoleheste, der aldrig kan komme til at knytte sig til nogen pga. så mange forskellige passere. Derudover går de mange timer om dagen med urutinerede ryttere, der både hiver dem i munden og bumper i sadlen (måske sparker eller slår de den endda...bevidst eller ubevidst?). Nogen bliver endda udsat for mindre mishandling pga uvidenhed! (som at klippe halen kort eller give skadelige godbidder som vingummi m.m. eller endda blive tævet med pisken for "frækhed")

Tænk på hvad der sker når rideskoleelever skal ud og have deres egen hest og ikke ved noget som helst om pasning???

alt i alt mangler stort set alle landets rideskoler forståelse for hestens natur og anatomi. Der er endda ridelærere der påstår at de kan ride og undervise, men spørger man dem hvordan en hest skal gå samlet ved de ikke en pind.

Anne K.C.

Bent Branderup:"Det du har i hånden er det du mangler at lave bagtil"

0
0
Svar på denne tråd

De rideskoleelever,
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 19:16

jeg har set ride på forskellige rideskoler, kunne ikke andet end ride i rumpen på hinanden. Når den forreste satte i trav, travede resten af rækken også.

Forsøgte en rytter at lave noget selvstændigt, gik hesten/ponyen i baglås, til den fik lov til at komme ind i rækken igen.

Jeg er ofte blevet overrasket over, hvor lidt (større) børn kan ride efter at have fået undervisning i et par år.

14-årig hoppe på 165 i stang udlånes til rutineret rytter. Se præsentation eller skriv en besked.

Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler.

Nu med hundepension...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 21:41

Altså.. Nu er det ikk for at virke negativ over jeres indlæg..Men på den rideskolen jeg rider på, lærer vi altså meget mere end det i skriver..

Det første vi lærte, var selvfølgelig at sidde deroppe uden at skvatte ned, ride rigtig diagonal osv. -alt det grundlæggende for at kunne blive "transporteret rundt",som min ridelærer kalder det, når man bare sidder der, uden at ride..

Da vores ridelærer mente at vi havde fået tilstrækkeligt styr på vores arm- og benbevægelser (efter MANGE ridetimer), kaldte hun hele holdet hen til hjørnet hvor vi samledes i en kreds om hende, og hun begyndte at forklare en masse, med at vi sku bøje hesten af osv.. Lidt efter lidt blev det til hverdagsridningen for os, og vi begyndte på en masse øvelser og sådan..

Versader, schenkelvigning i både skridt og trav og alt sådan noget..

Ved godt det ikk lyder af meget, men vi er da oss så småt begyndt at starte Lb1 :P

Vi kan øvelserne til højere klasser, men vi kommer kun til stævne 2 gange om året, så vi blir ikk ligefrem udklasset med det samme, selvom mange af os tit får op til flere placeringer med hjem når vi er ude..

Du skal ikk høre på hvad jeg siger, men vide hvad jeg mener.. :-P
0
0
Svar på denne tråd

Hej rina15
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 17:02
Du lyder overhovedet ikke negativ, og jeg er da bare glad for at høre at der i det mindste er nogen steder hvor eleverne får noget ud af undervisningen. det er selvfølgelig meget afhængig af hvilken rideskole man går på. og jeg håber da bare at det ikke er så slemt som jeg har oplevet det.
0
0
Svar på denne tråd

min erfaring
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 17:19

Ja det er da rart at det er godt nogen steder.

På den rideskole der ligger i nærheden af mig bliver hestene bare redet rundt i en cirkel i et mega støvet ridehus, mens ridelæren sidder og snakker og drikker kaffe.

Hvis eleverne ikke kan finde ud af noget eller endda vover at spørge hende om noget så får de bare et spydigt og surt svar tilbage om hvor nem en øvelse de er og hvor dårlige de er når de ikke kan det... Hvordan h... skal man så lære noget??? Jeg ved det fordi jeg selv har redet på den rideskole i 2 år og jeg spurgte engang om hvordan man egentlig lavede et galopanspring!? Det værste var at jeg ikke fik noget svar, men bare et par rullende øjne og besked om at stå på midten mens de andre galopperede.

På de 2 år jeg red på rideskole var der kun én gang hvor vi lavede andet end at ride rundt i en cirkel... og da red vi over en bom og rundt om et bildæk, og det var det..

Desuden sker det tit at hestene slår fra og ikke vil gå, eller tage hovedet ned og så propper hun ellers en stram chambon på og tæver den rundt med pisken (for så kan den lære det!?).

Rædsomt sted efter min mening, især når eleverne lærer at det er okay at råbe og slå hesten, samt at det også er okay at misbruge hjælpetøjler på grov vis...

hvad er det de ikke forstår ved ordet skole???

hilsen Anne

Anne K.C.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår godt
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 17:39

At i har de holdninger til rideskoleridning, som I har, fordi sådan er det jo vitterligt langt de fleste steder, og nej det holder ikke i længden, når børnene ike lærer noget...

Vi har så lige fået lavet om hos os (ikke fordi det var dårligt før, for det var det bestemt ikke).. Vores berider har i samarbejde med bestyrelsen, og ejeren af stedet ansat 2 beriderelever, som blandt andet skal tage sig af elevskolen med børnene, for at få noget godt og solidt faglighed ind i undervisningen af børnene..

Derudover er der kommet et par nye elevheste/ponyer, som kan rides selvstændigt og fornuftigt i lighed med de fleste af elevhestene/ponyerne, som vi har i forvejen..

Selvfølgelig har vi også et par af de ponyer, som bare følger med, og næsten kender ridelærerens kommando, men de er nu gode til de nye og små ryttere, der skal lære, at sidde på en hest

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 18:42

i forlængelse af mit tidligere indlæg vil jeg bare lii skrive at vi har en ridelærer der virkeligt går op i at lære os at ride.. -VIRKELIGT går op i det!

Og vi lærer oss en masse, så hun er kanon :)

Du skal ikk høre på hvad jeg siger, men vide hvad jeg mener.. :-P
0
0
Svar på denne tråd

Rideskole undervisning
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 23:52

Hej...

Jeg går selv på en rideskole, jeg efterhånden er blevet ret utilfreds med... Jeg er 15 år og har nu gået til ridning i 2 år.. Jeg synes at den rideskole jeg går på er ikke særlig god... Måske for begyndere, men når man kommer op på højere niveau begynder man altså og kede sig i timerne... Godt nok kan jeg få hesten til biddet og er begyndt på Schenkelvigninger, men føler at jeg er gået i stå og kan ikk komme videre der hvor jeg går nu...

Fandt også ud af for ikk så lang tid siden, at jeg faktisk ikke har lært at drive i sadlen (meget upraktisk !!) Det er klart en fejl fra ridelæren syns jeg, da jeg startede på begynder holdet deroppe...

Jeg hører også generelt mange der er utilfredse med undervisningen på deres rideskole...:/

Det var bare lii min mening =)

Knuzz

0
0
Svar på denne tråd

Rideskoler
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 00:13

Anne KC:

Netop ! Da vi flyttede hertil skulle vi da liige ned og se på den lokale rideskole hvad der var for en underviser (Og skal lige siges vi ikke anede der var noget der hed akademisk dressur dengang, så det har ikke noget med at jeg mener det er det eneste der duer at gøre)

Men da vi kom ind i hallen var klubbens 'bedste' underviser i gang med undervisning af en ellers rigtig lækker 3 års hest. Hun var selv sprunget op på dyret, og red rundt på en lille 10 meter volte, flåede i indvendige tøjle, og havde slet ikke i udvendige, den skød skulderen helt vildt. Hun sad deroppe og hev i indvendige, sparkede til den, for det kunne ikke gå hurtigt nok. Mens hun sagde til ejeren: 'Kan du se hvad det er jeg gør?' 'Jaja' Svarede den ikke særlig gamle ejer selvfølgelig.. For ridelæren siger det er sådan det skal gøres, så er det jo sådan det skal gøres.

Og da hun endelig stoppede op, kunne man slet ikke se rytteren for damp, så meget svedte hesten.

Det er bare sørgeligt.

Og en weekend der var stævne deroppe, hvor den samme rytter blev stoppet af dommeren da hendes kæbe-rem var så stram at hesten næsten ikke kunne få luft !

Og hun skulle forestille og være ride-læren der skal lære de andre hvordan det skal være ? CHOK! Forestil jer resten af klubben.

Luisa15: Hvorfor er du ked af du aldrig har lært at drive med sædet ? Hvad skulle det gøre godt for?

Udover din sadel bliver fin blank ?

At man kan få en hest til og gå til biddet er heller ikke den store kunst. Det kan de fleste hvis de bare tager hådt nok fat i tøjlen.

Det der netop mangler på de Danske rideskoler er netop ikke at ride hesten forfra. Da det er fysisk umuligt og få bagparten med hvis man sidder og fedter med hovedet. Hovedet har ingen ben at gå på

Men tror det er de færreste rideskoler hvor de faktisk lære at ride BAGPARTEN ind, og ikke sidde og trække hesten i hovedet.

Akademisk ridekunst?

Opstaldning/Undervisning lige uden for Århus.
Se mere på: www.hesteopstaldning.dk eller ring.
22 66 70 33
0
0
Svar på denne tråd

Vallensbæk ridecenter
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 08:50

er glad for at jeg ikke kan nikke genkende til det i skriver.

har nemlig selv redet på vallensbæk ridecenter på deres rideskole fra 96 frem til 2004 indtil jeg fik min egeng hest. der lærer du alt hvad du gerne vil, hvis du selv angacere dig i undervisningen. jeg formåede gennem min super underviser at komme op og ride LA1A på distrektsplan, samt ride LA spring på en dejlig DV vallak som heller intet kunne da vi startede. der blir også løbende hold opsadlingskurser og strigle kurser. og hestene stortrives, og kommer på fold hver dag. samt blir der holdt nøje øje med hvor meget hestene går sådan at de kun er ude max. 3 timer om dagen. og de ældre heste må max. gå 1-2 timer om dagen.

det er en super rideskole, hvor man kan få alt den hjælp og support, man selv ønsker..

0
0
Svar på denne tråd

mangler teori
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 12:11

Jeg er super enig med Sanne!

Der er bare SÅ mange ting som eleverne ikke lærer... Tænk bare på noget så banalt som pasning af en hest? det lærer de ikke noget om og netop dette fører ofte til fejlernæring (for meget eller for lidt foder) den dag de får deres egen hest (som regel af deres forældre, der synes at de er åhh så dygtige). Jeg har endda hørt om en pige der byttede om på halm og wrap, så hesten stod på wrap og blev fodret med halm. Hun havde fået hesten af forældrene efter at hun havde gået på rideskole i 4 år, men hesten skulle stå hjemme ved dem selv og hun skulle selv passe den.

Det endte med at hesten blev alvorligt syg. Heldigvis nåede den at blive behandlet, men det kunne nemt være endt galt...

det er netop teorien der mangler på rideskolerne. Det gælder både teori omkring pasning af hesten og seletøjet og hesteadfærd og også rideteori...

Måden man rider på er op til én selv, altså graden af fornuft og hvilke værdier man har, men det er nu sørgeligt at børn fra en tidlig alder lærer at heste kun er ude på at gå imod os og at de er onde... og at man desuden gerne må slå dem og råbe af dem... GROTESK siger jeg bare!

Anne K.C.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 12:49
Der findes heldigvis gode rideskoler, men der er mange som er helt elendige.

Men hvad forventer I egnetlig?

Forlædrene vil absolut ikke betale ret mange penge for ridningen - det koster jo ikke ret meget at gå til fodbold ( som jo også tid er støttet af kommunen ), så når ungen skal gå til en 3-4 ting om ugen - så må det ikke koste mere end en 3-400 om måneden.

Så står der en ung pige og underviser ( betaling er nedsat staldleje ), alt hvad hun kan har hun lært af en lige så elendig underviser. Og det kræver da en ildsjæl hele tiden at skulle undervise nybegyndere - man siger det samme igen og igen ( ups, det gør min underviser også ) og når rytteren så kan lidt, så køber de en hest eller får halvpart, og får så undervisning af en anden.

Forældre vil jo også have at deres unger skal ride - teori er absolut ikke noget man vil betale for, for det der ridning er jo bare at sætte sig op og klappe til hesten.

hilsen jan
0
0
Svar på denne tråd

Hmm Jan..
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 20:33

Det var netop noget af det, jeg gik og tænkte på i dag..

Burde forældrene ikke være der et sted, og være medansvarlige for deres poder, f.x. ved at lade dem tage ridemærker, selv være frivillige i klubben, så man kan få indblik i hvad børnene laver, foreslå ridelæren, at der jævnligt er teori i undervisningen??

Jeg har tidligere stået som underviser, og blev vældig upopurlær dengang jeg valgte, at halvdelen af ridetimen skulle være teori engang imellem, fordi forældrene "f''''' ikke betaler for, at deres unger skal sidde, og undervises på andet end en hest, det er jo det de (børnene) er der for"

Jo tak, men da jeg så fik forklaret forældrene, hvor vigtigt det i grunden er, og at de jo selv var mere end velkomne til, at deltage, så de kunne være fælles om det med børnene, istedet for at stå på staldgangen, og være "kloge", så var der alligevel nogen der vågnede op, og rent faktisk blev rigtig gode til det, og to af forældrene begyndte også selv, at ride efter nogen tid..

Så i sidste ende er det vel llige så meget forældreansvar, som ridelæreransvar, at de får noget teori med, især hvis de skal have part eller egen hest, det er jo ikke altid nemt, at nå det hele, når man som ridelærer står med 5-6 børn på en gang...

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

0
0
Svar på denne tråd

ændre image
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 12:09

Nu kan jeg som elev på handelsskolen ikke dy mig for at tænke på afsætningsfaget.

Grunden til at forældrene ikke vil betale for teori og kun for ridning har noget at gøre med rideskolernes image. Rideskolerne har dog selv skabt dette image ved, feks. at kalde det en rideskole i stedet for rytterskole.

Faktisk burde rideskolerne ændre deres image, måske ved at starte med obligatorisk og seriøs teoriundervisning. I det hele taget mangler der seriøsitet, og dette viser sig netop ved at de hellere vil lade de uvidende forældre skabe deres image i stedet for selv at skabe det. De gør jo præcis som forældrene/kunderne vil have. Dette er nok desværre fordi, at rideskolerne er mere interesserede i pengene end i ridningen og hestene. Sådan hænger erhvervslivet desværre også sammen: kunderne = penge, altså skal vi give kunderne dét de vil have.

Det geniale ville være at skabe et image der hedder: på en rideskole lærer man at blive en god og seriøs rytter. man er hverken en god eller seriøs rytter hvis man kun sidder på en hest fordi man synes de er søde eller at det mærkes sjovt. Hvis man skal gå på en rideskole skal det være fordi at man er interesseret i at lære noget om hestensunivers og kunsten at ride.

Mange forældre (faktisk RIGTIG mange) forstår ikke at heste er mere end legetøj og forbrugsredskab. For dem er hesten bare en slags levende legetøj for deres børn og de skænker det ikke en tanke, at hesten er SÅ meget mere end det. Heste er jo dyr, og med dette medfølger identitet og instinkt. Altså: hesten er et levende væsen, præcis som marsvin, elefanter og hunde... altså bør man også behandle dem derefter (med respekt!). Ud over det lever de også på deres instinkter, ligesom dyr jo gør, og dette betyder at hvis man ikke forstår deres natur (instinkter), så kan det meget nemt føre til store misforståelser og evt. direkte fare, som når barnet ikke forstår hvorfor hesten bider efter hende, bare fordi hun altid propper den med godbidder.

ALTSÅ FORÆLDRE: før i sender jeres børn på rideskole, så tænk over hvor stort et ansvar i lægger, både på jer selv, men ligeså meget på jeres børn. Tænk derfor også over børnenes alder. Skulle en 8-årig være klar til at tage ansvar for et dyr? og nej, det er ikke ridelæren der har ansvaret, eller jo det overordnede, men det er barnet der har ansvaret for at behandle dyret ordentligt og betænksomt.

Desværre er ordet rideskole SÅ indprintet i folks hjerner at det nlæsten er umuligt at ændre det... Derfor skal der noget meget drastisk til!!!

Anne K.C.

0
0
Svar på denne tråd

Det er sjovt
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 08:52
Jeg sad og funderede over det med rideskoler her den anden dag. Hvad jeg lærte på min oprindelige rideskole, tjaaa Hesten skulle ihvert fald ikke strigles og alle remme skulle være så stramme så muligt... Så op på dyret en med pi9sken, et orcdentlig klap med benene så gik den muligvis.. Nej vi lærte ingenting. DA jeg så fik egen hest begyndte jeg at tage eneundervisning hos berider, det gik da også udemærket synes jeg selv, hesten kom til biddet og sidebevægelserne kom, men... Da jeg så fik endnu en hest, denne gang veluddannet så ´kom problemerne. Jeg havde ikke lært at ride på udvendige, men på indvendige, jeg havde lært at bruge tøjlen istedet for at klemme hesten frem og ned... SÅ skiftede jeg underviser og gudskelov for det. Nu er vi på den igen og heldigvis sker der store fremskridt. Men jeg sidder tit og tænker, tænk nu hvis den oprindelige rideundervisning havde været bedre, hvis vi havde lært de mest elementære ting.. Jeg tilslutter mig koret om teoriundervisning på rideskolerne, samt kun korrekt uddannede undervisere..
0
0
Svar på denne tråd

veluddannede heste
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 10:39

Hvad med færre elever og mere veluddannede heste såvel som undervisere?!

Der er faktisk én rideskole, der lever op til alle mine krav. Det er skolen for akademisk ridekunst i humlebæk (www.akademisk-ridekunst.dk). Der har de købt nogle skoleheste, som først bliver uddannet helt fra grunden og derefter kan eleverne blive uddannet af både hesten og underviseren. Skolehestene bliver redet regelmæssigt af underviseren og dette forhindrer hestene i at blive ødelagt.

Endelig noget fornuft!

Anne K.C.

0
0
Svar på denne tråd

Anne...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 10:44

Ja det lyder optimalt, men hvor mange forældre kender du der vil give 500 kr pr. gang for 30-45 min undervisning?

Jeg tror ikke det er mange "almindelige forældre" der kan/vil det...

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 16:28
Det vil forældre ikke.

Men de ofrer gerne mange penge på mobiler, tøj, tv osv.osv

De kører dem til alting for der må ikke ske deres unger noget.

Og den sport, hvor ungerne virkelig kan kommme til skade - og hvor man kan dø, af manglende viden, ja den sport skal være så billig som mulig -- og teori og læren om omgang med heste - Nej tak.

Jeg har aldrig kunne forstå hvorfor forældre tør overlade deres unger til en 14-16 årig pige's varetægt.

hilsen jan
0
0
Svar på denne tråd

rideskoler er nu engang rideskoler
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 00:27

Hvordan skal ungerne kunne lære noget som helst om indføling når de rider på heste som går med måske 15 ryttere om ugen og ikke reagere følsomt på noget som helst?

Når læreren har sine øjne på 6-7-8 elever af gangen.

Når de kun rider én time om ugen eller måske to, og aldrig får mulighed for at ride hesten alene uden at en lærer står og fortæller dem hvad de skal gøre.

Jeg tror ikke på rideskolehesten som et redskab til at lære indføling og den højere ridekunst.

De to ting kan i mine øjne ikke forenes.

Det behøver der vel i og for sig ikke være så forfærdelig meget galt i, dem der virkelig vil lære at ride, kan jo bare gå videre med at få part og privat-lærer, når de har overstået kravlegårds-årene i rideskolen.

Man kan ikke både blæse og have mel i munden...

0
0
Svar på denne tråd

Som pædagog
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 01:02

på en fritidsordning, hvor vi har haft 'rideprojekt' rigtig mange gange, ved jeg lidt om, hvad forældre tror ;-)

De kommer naturligvis til mig og siger noget i retning af: 'Miriam går på den "rideskole", synes du, jeg skal lade Pia går der sammen med hende?'.

Jeg siger så(lidt blødere :-P ): 'Nej - det synes jeg ikke du skal, for de har en elendig undervisning og ingen, absolut ingen sikkerhedspolitik!'

Så siger denne omhyggelige og eftertænksomme moder: 'Jamen, når nu Margrethe går der, så kan det jo ikke være så dårligt, og desuden ligger det lige i nærheden...'

Det er altså ikke ret let at opdrage dem til at benytte den rideskole, der har den bedste undervisning. Og der er rideskoler nok her i området!!

Men Rideforbundet kunne godt gøre en indsats 8-)

--

Og så må jeg sige, at det jo faktisk er svært at lære at blive en dygtig rytter ved at ride én gang om ugen på hold, selv med en god undervisning... Hesten skal være god, og der kommer vi igen ind på Jans bemærkning. Det er dyrt at få gode heste 8-)

Men man burde lave nogle kurser for de mere talentfulde, hvor de blev longeret og fik følt, hvordan en hest kan bruge ryggen osv.

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

rideskoler
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 23:00

Hejsa

Jeg går faktisk stadig på rideskole og har gjort det i ja.. en 10-11 år nu tror jeg.

Jeg har så også fået en part på en hest et andet sted og har lært SÅ meget mere langt hurtigere end med rideskolen. Egentlig ret sørgeligt.

Den rideskole jeg går på, går efter børnene. Små pony'er er billigere at have end store heste. Desværre.

Vi har dog lige fået en ny underviser og hun er bare super god. Det nytter dog intet når hestene de har slet ikke er udannet til øvet dressur.

Da jeg prøvede at lave noget selvstændigt ved at lave en masse cirkel volter og prøvede at få hesten rundet fik jeg at vide " Nej nej nej du må slet ikke lave så små volter for det har hesten slet ikke lært!"

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for hvordan skal man lære at ride hvis hesten ikke kan det man skal lære!

Det er jo ikke os der skal lære hesten dressur. Vi betaler jo ikke for at tilride hestene.

Jeg har overvejet at stoppe, men nu kender man jo de heste der er der ude og stedet.

Og ja teori undervisning burde virkelig være en del af rideskole undervisningen. Kunne være jeg skulle foreslå det til ejeren af rideskolen næste gang jeg skal ud og ride.

Hvis man virkelig vil lære at ride er privat undervisning på en par 20 gange bedre. Ihvertfald i mit tilfælde.

En anden ting jeg aldrig har forstået er Baby-Ridning. Forældrene skal jo gå ved siden af barnet og holde på det så det ikke falder af hesten! Helt ærlig! Det giver jo bare ingen mening! - jo forældrene får motion..

- Fie

www.minibaah.tegnebordet.dk- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider