Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HVORDAN (dressurstigbøjler)
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 08:10

Hvordan kan i sidde ned med så lange bøjler??

Jeg tabger mine bøjler konstant og ka ik sidde ordentligt føler jeg - kan nogle komme med nogle tips?? :D

Tak :D

Med venlig Hilsen
Yessika :-D

Husk at smil - Så smiler verden igen :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hælene ned
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 08:48

Det er en meget typisk ryttrfejl at man trækker hælen op, når man vil give schenkelhjælp og dermed taber bøjlerne.

Koncentrer dig om at holde hælen nede imens du giver scheneklhjælpen.

Man skal kun støtte med fodsålen i stigbøjlen og ikke træde hårdt ned. Træder man for hårdt i bøjlen resulterer det i at man spænder i lægmusklen, låret og ballen og har dermed ikke så meget at sidde på og får derfor hurtigere overbalance og bliver smidt ud af sadlen.

Bøjlerne skal være ca. 1-2 kortere end benet/fodens længde.

mvh.

Britta

0
0
Svar på denne tråd

Lidt ad gangen
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 08:59
Hvis du kæmper med at holde foden i stigbøjlen, så er det ikke en god ide at fortsætte med de helt lange bøjler. Sæt dem op til den højde, hvor du føler dig tilpas, og tag så udviklingen langsomt og et skridt (hul) ad gangen. Den amerikanske dressurrytter/-underviser Lisa Wilcox, som ofte skriver i "Dressage Today", beklager ofte at "vi amatørerer" prøver at ride med alt for lange stigbøjler, før vi er klar til det. I Danmark synes jeg vi er rigtig slemme til det, og jeg ser igen og igen ryttere, der sidder med tåen strukket ned til stigbøjlen og hælen meget længere oppe, fordi vi fejlagtigt tror, at man partout skal have lange stigbøjler. Men i virkeligheden ødelægger vi både vores sæde- og schenkelhjælp ved at gøre dette.

Jeg er selv i en lignende stigbøjleprocess, og efter input fra min underviser har jeg for nyligt sat mine stigbøjler to huller op. Indtil jeg kan holde benene rigtigt i den højde, vil hun ikke se mig med "dressurbøjler"...!

God fornøjelse :-)
0
0
Svar på denne tråd

de kan jo også blive for lange..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 17:29

Mit råd vil også være en gradvis forlængelse - forudsat at de rent faktisk skal være længere!

Jeg har i mange år redet med for lange bøjler, således at mit ben simpelthen var for strakt i hoftebøjer og knæ - men bøjlerne hang fint på og hælene var bestemt nede.

Nu har jeg spændt dem et par huller op og har fået lettere ved at yde den rigtige hjælp med sæde og schenkel fordi jeg 'knækker' mere i hofte og knæ.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Det samme her
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 01:13

Jeg red også med for lange bøjler, de blev sat et hul op - og vupti, mit sæde blev betydeligt forbedret (y)

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil altså også mene
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 20:10

at mine har en passende længde. Jeg kan godt nå dem, selv om de er to huller længere, men det er bestemt ikke behageligt, og jeg føler, at jeg kan bruge sæde og ben korrekt som de er. Bliver de længere har jeg ikke styr på en ski¤. Og så skal benene jo ikke være helt strakte.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider