Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tungen over biddet..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 13:06

Her til sommer er jeg begyndt at ride min 4 årige hoppe og det går fint - bortset fra at hun er begyndt at tage tungen over biddet og jeg ved ikk hva jeg skal gøre ved det?

Ved der findes speiale bid men det ville jeg aldrig give en unghest i munden.. har også fået at vide at jeg kan prøve at spænde biddet "et hul" længere op. Men jeg synes absolut ikke at biddet sidder løst..

Nogen som har erfaring med dette?

på forhånd tak..

Camilla

Respektér din hest, så respekterer den dig! (y)

En hest uden en rytter vil altid være en hest,
Men en rytter uden en hest vil altid bare være et menneske
0
0
Svar på denne tråd

Andet bid
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 13:47

Min hest begyndte også på det, var egentlig heller ikke meget for at bruge et andet bid, men blev alligevel anbefalet et korrektionsbid, brugte det ca. 14 dage og kunne derefter bruge et almideligt 3-delt bid igen. Korrektionsbiddet skulle være meget blidt, men hesten lærer hurtigt at holde tungen på den rigtige side.

Berith.

0
0
Svar på denne tråd

Tjek tænder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 14:58

Har du fået tjekket hendes tænder, da det kan være fordi der er noget der genere hende i munden..

For guds skyld la vær med at spænde næseremmen hårdere eller biddet længere op.

Hubertus dressur sadel sælges sort 17" KUN 2000,-

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 15:28
Camilla N: Nu ved jeg ikke om du har næserem på når du rider?

men det hjalp for den pony jeg red at sætte næserem på trensen ikke stramt heller ikke for løst, det hjalp ham som jeg red på han gjorde det ikke igen..

:)

Hilsen 007

Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)

§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!

0
0
Svar på denne tråd

Tungeproblemer
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 15:52

Jeg kan anbefale Herman Sprenger WH ultra soft biddet, som jeg har haft stor succes med efter min egen tog tungen over biddet og jeg havde prøvet adskillige bid som ikke kunne hjælpe på problemet. Jeg har nu redet med det i et år og han har 7-9-13 ikke taget tungen over biddet endnu :-) Så det kan klart anbefales, hvis din hest forsat bliver ved med at tage tungen over.

Det skal lige siges min hest er blevet redet for en blød/rolig hånd, så det skyldes ikke hård hånd som ofte resulterer i tungeproblemer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider