Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

at holde hesten bag hegnet..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:25

Hejsa alle.

Ja nu har sparky fået ny titel. Udbryderkongen.

OG det er jo lidt skidt, for han er hingst, og de er ikke så praktiske at have til at gå løst rundt mellem 3 store folde med hopper.

Han står så han kan se dem alle sammen, men der er lidt afstand. Han bliver kastereret til efteråret, men syntes altså det er lidt kedeligt at stå alene lige pt, og det kan jeg sådan set godt forstå.

Men han banker altså igennem hegnet nu, og jeg ville gerne at han kunne holde sig fra det. Jeg har overvejet lidt en stødgrime, men jeg ved ikke helt om jeg kan få mig selv til det.

Det med vand på bringen er lidt brutalt også, og jeg tror i øvrigt heller ikke jeg kan lokke ham hen imod hegnet.

Har i nogle forslag?

0
0
Svar på denne tråd

Ang. udbryd
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 19:48

Hej.. Er der overhovedet stød i hegnet? Og er det kraftigt nok? Min hest blev os kaldt for udbryderen engang, men han skulle bare have et ordentligt stød. Han rendte ikke igennen hegnet, men gik under. Han lagde sig simpelthen ned på knæ og gik under. Selv under den mindste hegnstråd, som kun var 30-40cm over jorden.. Han kunne nogle tricks. Men et stød hjalp..

Tjek om der er stød i henget først.. Men det er nok (Desværre) hingstenoder...

Kom til stævne på Ryttergaarden den. 16 og 17 sep. Distriktspringstæve, åbent for distrikt 1-6.

0
0
Svar på denne tråd

Enten et hingstehegn...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 20:15

... eller også må du bestille tid til snip-snap noget før. Begynder de først at rende ud, er min erfaring at de bliver ved ligemeget hvor meget strøm du sender igennem.

Min pony nåede at tage hegnet ind til en hoppe én gang og jeg valgte altså at lade dem klippe i en vældig fart. Jeg synes ikke jeg kunne være bekendt som hesteejer at lade stå til overfor ejeren af pensionen selvom jeg gerne ville have haft ventet med at lade ham kastrere. Det var jo hende der havde problemerne hver gang, med ødelagte led (han løb med ham og konen), hest i kornmarken osv.

HeidiS - Nu snart med 3 skønne Røde!

0
0
Svar på denne tråd

helt alene?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 21:25

Jamen den skønne føler sig jo bare ensom! Væk med klokkerne eller find en hingstefold til barnet. Jeg tror også bare der går sport i det for ham, og jo flere gange han har succes, desto sværere bliver det at aflære det.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

NU er han..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 23:06

Nu er han jo ikke vild og fyrig, han er ganske rolig, men braser i følge gårdejeren bare igennem.

Der er stød i hegnet, men det er ikke verdens kraftigste. Men han burde kunne lære at blive inden for det selv uden stød.

Under alle omstændigheder bliver han ikke kastereret før det er koldere, de hæver nemmere op og får betændelse når vejret stadig er varmt, og fluerne syntes der er guf at sætte sig i.

Jeg har overvejet at flytte ham, så han kan forblive hingst lidt endnu, men hvis han skal være sådan, så er der intet at diskutere.

Pia - Vil du stadig låne ham`?

0
0
Svar på denne tråd

lånehingst
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 23:28

Det tror jeg vist ikke lige går med sådan en hingstebasse og Charliebossen, selvom det ville fryde mig med sådan noget guf udenfor vinduet.

0
0
Svar på denne tråd

øjenguf
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 09:17

Men når du nu en gang finder ud af, at dine ben kommer til at dingle under maven på ham, så kan du jo sætte en pris...

0
0
Svar på denne tråd

hegn...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 13:29
Kan du ikke bare sætte en vallak ind til ham?? min vallak har tit været brugt som hingste selvskabs hest, det har fungeret fint.

Opstaldning tilbydes i løsdrift. For mere info kontakt profilen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 15:46

når du nu siger at han bare braser igennem,kan det så være fordi han har fundet ud af at han ikke får stød hvis han bare er hurtig nok.

Dorte.

Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg

www.123hjemm

0
0
Svar på denne tråd

1234566
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 17:05
Du kan måske lave et dobbel hegn. Du sætter vare et x-tra hegn udenom det andet (ca. 1 m. mellemrum i mellem de to hegn)

HELD OG LYKKE

Astri:d
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider