Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 dressur video
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 15:13


hej



har jo før lagt video af malou ind fra undervisning og vil nu gør det igen. Synes selv at jeg fik hende mere sat bag til og derved mere samlet i galop arbejdet denne her gang. Men er er videon. kommentar modtages gerne.



- Jeg er opmærksom på at hun går skævt med hovedet på højre volte - det er et problem vi arbejder på



www.youtube.com/watch?v=7P9V-SdZ4l0



mvh mieke

0
0
Svar på denne tråd
 
 det så godt ud.
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 16:12

Hej mieke.

Det så meget godt ud,men synes du sparker lidt for meget til din hest.! Men ellers så det godt ud.



Mange hilsner fra Emilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mieke
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 17:25

Jeg kan i hvert fald se udvikling!


Hun træder bedre ind under sig i både trav og galop ( dog syntes jeg gerne hun må være lidt hurtigere i bagbenene i galop - hun dvæler en smule)


Du sidder også selv mere afslappet - det hænger jo nok sammen med at hesten arbejder bedre under dig.


Jeg syntes godt du kunne træne at samle hende lidt mere. Det er som om hun ikke er helt ærlig fortil? Altså lidt mere gang i bagbenene.


Men jeg synes virkelig at du gør et godt stykke arbejde, og så er det fedt at du "tør" smide en video ind igen - hvilket viser at du i hvert fald har tænkt dig at arbejde videre! - til dig!


MVH JANET*

Meget Velholdt Kentaur Dressursadel Sælges Billigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 18:47

ja der er lang vej endnu:)


og ja hun er længe ikke endnu stabil nok foran i nu. Hun vil meget gerne gå mod tøjlen og bliver hurtig dum foran. Men det hænger jo som sagt nok sammen med at hun ikke er helt bag til endnu og træder nok igennem...


Ang. min opstilling er den ikke perfekt. Jeg har en meget dårlig vane med at sidde og drive hende frem, i stedet for at "lade hende trave". Jeg må arbejde mig frem mod en bedre opstilling, men det er ikke helt så let. Hun er meget svær at sidde på og min krop bliver hurtig urolig - men det er som sagt ingen undskyldning...


mvh mieke

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kunne godt tænke mig
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 23:12

- men det er muligt det er kvaliteten der skjuler det for mig...


at du tempovekslede i galoppen.

Her ved min skærm ser det ud som om du rider 5 kedelige cirkelvolter i samme monotone tempo.


men generelt er det jo absolut ikke det værste jeg i min tid har set.


keep up the good work

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linse..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 12:21

linse


jeg har klippet i videoen. Og ja temposkift kan gøre en stor forskel som jeg også rider, men på videoen prøver jeg at få hende til at sætte sig mere - altså samlet galop. men jeg vil da prøve på at lave flere forskellige tempo skift fremover og se om det forbedre hendes galop.


mvh mieke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kritik
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 18:49

Jeg synes generelt det ser meget pænt ud


Dog som andre - og du selv også nævner, skal du have mere rolige ben i traven. Og hvis man skal gå i lidt små sko: Så må du gerne rette dig lidt mere op - dvs. trække skuldrene tilbage. Du bliver indimellem en anelse krumrygget.


Hesten kunne godt gå lidt mere energisk i såvel traven som galoppen. Når du får helt styr på den sidste fremadsøgning, tror jeg også den sidste stabilitet fortil kommer.


Men synes nu ikke hun er voldsomt ustabil fortil.


Det med at blive en smule krumrygget kender jeg selv til Men jo mere korrekt hesten går - jo nemmere er det som bekendt også at sidde pænt og korrekt.


Pøj-pøj med den fortsatte udvikling. Video-optagelser er virkelig guld værd til at få rettet op på sine egne opstillingsfejl.


Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 19:38

ja min opstilling er langt fra perfekt og self. arbejder jeg på at forbedre den sammentidig med at få malou til at gå bedre og bedre. men ja jeg vil prøve på at få rettet mine skulder op og få rå på mine ben - men det er ikke let, sammentidig med at man skal ride


mvh mieke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 23:17

Jeg synes,at du har en fin opstilling.Tror,at du har svært ved at sidde på den fordi,den ikke er igennem fortil.Den suger ikke ærligt på biddet og unddrager sig højre tøjle.Ydermere står den for højt fortil i forhold til samlingsgraden.

Du siger,at der arbejdes med den skæve hovedføring.Det fremgår ikke under ridningen.

Min mening er,at før du får et ens sug på begge tøjler,kommer du ingen vegne.Så kan du arbejde nok så meget med at samle den,det bliver bare aldrig godt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 durchweg
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 09:13

ang. den skæve holdning, synes jeg nu at det fremgår i videoen at jeg arbejder med det - idet jeg fx. midt i videoen går til hende med indvendige tøjle og ben. malou hænger sig fast på udvendige tøjle, og løser derfor problemet således, selv om man jo normalt rider hesten på udvendige tøjle.


At malou går en for høj holdning i forhold til hendes samlingsgrad, vil jeg nu ikke mene. HUn træder jo efter min mening nok ind under sig, men mangler bare at træde energisker.


Jeg vil give dig ret i at hun ikke er helt ærlig på biddet foran, men går de få cm over biddet som der ønskes - altså ikke under biddet som mange andre. Hun bliver ikke tvunget til holdning, men reddet til holdning og jo vi kommer skam længere, da hun i nogle perioder går godt, efter hvad jeg selv kan mærke og hvad min underviser siger men alt er ikke perfekt nej og der er lang vej, men det går bedre fra dag til da.


mvh mieke

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 03:00

er det bare mig eller sidder du meget uroligt med dine ben i traven...?


Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år.


Vi tager til vores første stævne den 16/17 september 2006.


Blev den 22/7 2006 for første gng smidt af min unghest...AV...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 11:06

mulle-pigen87


nej det er ikke bare dig, som du kan læse hvis du kigger hele indlæget igennem. min opstiliing skal forbedres og dermed også mine ben...


mvh miek

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider