Da jeg havde mit første føl (hoppeføl), havde jeg ikke rigtig nogen tantehest til føllet. Den eneste anden hest, der var, var min hingst, som de gik sammen med. Og lod jeg føllet være alene med ham, ja, så småjagtede han hende.
Det var mit første føl, som var tantehest for mine senere føl.
Det har ikke noget at sige, om tantehesten har haft føl før - det havde min jo ikke.
Det afgørende er, at tantehesten er flink og fornuftig.
Den skal kunne overtage moderrollen og samtidig kunne underholde føllet.
Det skal være en hest/pony, som føllet er vant til og glad for.
Min tantehest var helt fantastisk.
Hun legede med føllene, samtidig med at hun opdragede på dem.
Hun aflastede moderen meget.
Når jeg tog moderen fra folden, og lod føllet blive, gik tantehesten ind foran føllet og ledte ham væk.
Hun sørgede for, at føllets opmærksomhed blev afledt.
Og imens jeg var væk med moderen, legede hun med ham og opdragede lidt på ham.
Jeg syntes faktisk, det var en fordel, at tantehesten ikke var så gammel selv, for så kunne de jo lege sammen.
Samtidig var hun rigtig fornuftig og flink.
Jeg tror også, min tantehest bliver en rigtig god mor, hvis hun får lov til det.
Hvis I besøger min præsentation, er det Squash, som var min tantehest.
Det er rigtig godt, hvis du kan få din kæreste til at holde føllet på banen, mens du motionerer hoppen, i hvert fald i starten - god idé.
Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Line.