Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 uddanelsen til berider..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 19:51

Hejsa..

ved ikke helt hvor mit indlæg hører til..

men jeg ville enormt gerne vide hvad de kræver, før man kan starte berider-uddannelsen..


da jeg længe gerne har villet være det,

og er blevet MEGET mere intresseret i det, efter at ha finpudset tilridningen på en 6års..


*Hvad kræver det?

*hvad kan jeg gøre for at forbedre mig til uddannelsen?


( skal på efterskole 1 år, så på lanbrugsskole ca. 3 år

og derefter ville jeg påbegynde uddannelsen )




.-..-..-. Nadja & Flødebollen .-..-..-.

.o0O Altid Klar en udfordring O0o.


0
0
Svar på denne tråd
 
 uddannelsen
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 20:20
Du kan gå ind på www.rideforbund.dk der kan du læse alt om uddannelsen og hvad det kræver...
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 22:14

Det kræver en 3 årig ''jord til bord'' uddannelse på en landbrug højskole.

Du skal være min. 17

Du skal kunne dokumentere at du har gennemført LB/LA dressur og spring på C-plan.


Det er en utrolig hård uddannelse, og de fleste piger holder ikke til det.

Du skal være klar over du kommer til at lave MEGET hårdt fysisk arbejde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 landbrugduddannelsen..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 23:37

er det også den man får på en alm. lanbrugsskole?

for der står "fra jord til bord"/landbrugsuddannelse..




.-..-..-. Nadja & Flødebollen .-..-..-.

.o0O Altid Klar en udfordring O0o.


0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 11:39

Jeg tror det er fra før uddannelsen blev lavet lidt om, at man skulle ha de tre år der, for nu skal du "bare" have et halvt år på Dansk Center for Jordbrugsuddannelser som ligger ved Århus... Og så ellers det de andre også har sagt..


Du kan også se inde på hyggesnak, der har jeg oprettet en tråd hvor jeg har fået en masse at vide om hvor hårdt det er, og hvad man skal være forberedt på... Tråden hedder "Det slemme ved berideruddannelsen"..



- Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan er det nogle steder
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 15:42

Men jeg har lige fået en plads hvor jeg kan få lov til at pudse formen af inden jeg skal på et 20 ugers skole ophold inden jeg skal til optagelses prøven til nste år.

Nu skal man jo ikke gøre det værre end det er...

Hvis bare man er indstillet på at skulle knokle lidt for tingene og ikke forvente at folk snakker til en som var man en prinsesse så skal det nok gå.

Men det kræver da at man kan ride og ikke er bange for at hoppe på nakken af de lidt mere utæmmede heste...

Man skal jo have noget tilridning så hvis man ikke har mod på en flyve tur så skal man da ikke søge ind.

DEr er nemlig ingen der bliver taget ind på den uddannelse for deres blå øjnes skyld.

Og så er det heller ingen ide at hade staldarbejde da man også kommer til at se en hel del til det i sin læretid.

Udover at man så selv skal kunne ride så skal man også have lyst til at undervise da det også er en del af udd.

Udd er delt op i tre perioder. En periode er 2år.

Først er man 2 år i lære som rideinstruktør, bagefter er man 2 år i lære som træner og de sidste 2 år som berider. Mens man er i lære som berider kan der være mulighed for evt at komme til udlandet hvis man kunne have lyst til det.

Ellers er det bare at klø på:-)

Held og lykke


B.S



90 % af alle fejl med heste er rytter fejl. Husk det næste gang du synes hesten er dum....

B.S

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 års hårdt arbejde
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 17:06

jeg ved bare at man skal have uddannelsen fra jord til bord og at det er ethårdt arbejde og at det tager 6 år med satld arbejde om morgenen også ridning derefter undervisning om aftenen og stævner i weekenden alt sammen har jeg læst i bladet EGUIPAGE nr. 1 fra i år der står en hel masse om berider uddannelsen deri...



håber at det lige kunne hjælpe lidt..


Nu med helpart.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider