Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 igen muskler
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 21:48

hej.. min hoppe har absolut igen muskler.. det ser bestemt ikke rat kønt ud.. jeg kan ikke ride hende fordi hun har for svaG RYG for tiden.. er der nogle øvelser eller noget man kan gøre for at opbygge nogen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 longesystem
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 21:53
en passoa er en god ide til især ryggen...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hest hest
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 22:54

Jeg vil anbefale digat træne hesten i longe, med indspændningstøjler, men de skal dog være så løse at heste kan strække sig FREM og NED, på den måde får den brugt ryggen en hel masse.

Longere ´den 3-5 gange ugentligt, i 1-2 måneder , og jeg lover dig at du vil kunne se forskel.

Når hesten har fået flere muskler, og du kan begynde at ride den, vil jeg anbefale dig at blive ved med det dybe arbejde (frem og ned)


En anden mulighed er at sende den 1 måned på løbebånd, det er også en virkelig god måde at opbygge muskler i overlinjen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hovsa hovsa
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 22:57

Glemte lige at sige, at du med fordel kan give den et dagligt tilskud af E-vitamin (E-amino fram blue hors) det er rigtig godt til heste der mangler muskler, og skal i gang med at arbejde.

(det modvirker ømme muskler og mælkesyre)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Svømning
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 17:45

Svømning er helt klart en af de bedste måder at opbygge muskler på, og dre går ikke ret lang tid før det ses på hesten.


Du kan læse mere inde på denne hjemmeside:

www.hammerthorpoolcenter.dk


eller


www.barthahus.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Svømning
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 19:02
er bare ikke så godt til lige netop hesterygge - da hesten hæver hals/hoved for at kunne få vejret og dermed sænker ryggen.

Bortset fra det - hvis man ønsker at opbygge muskler hurtigt - så skal man have intense træningspas efterfulgt af 48 timers hvile for at musklerne kan nå at restituere.

At gå med hesten er godt - især over bomme eller i ujævnt terræn - gerne på bakker :)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for hjælpen..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 12:47

tusind tak for hjælpen.. jeg går i gang med det samme..

men ku tænke mig at vide hvad en passoa er..? det har jeg godt nok aldrig hørt om..??


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nanna...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 14:55

det er en speciel "line" eller et system som spændes fast på hesten. Den får hesten til at søge ned og bruge ryggen, samt samle sig mere, end hvis man bare longere uden noget. Den bliver ikke kun trænet i nogle muskelgrupper, men alle.


Der spændes nogle liner fast i biddet, samt der går en line bag om rumpen på hesten, som får den til at træde mere ind under sig.


Man kan så indstille det, så man kan vælge om hesten skal gå dybt eller lidt højere.


Går du ind på Tika og søger, kan du se et billede af en efterligning.



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 
 pessoa
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 21:19
Vil bestemt også anbefale dig at bruge en pessoa. Det har bare gjort underværker på min hest. Du kan købe et komplet pessoasystem på www.horsepoint.dk for 475 kr mener jeg. Ta og prøv det. Det vil helt sikkert hjælpe. Og lad være med at bruge indspændingstøjler.. Det tvinger bare hesten ned med hovedet, og de får på ingen måde brugt ryggen. I en pessoa bruger de som tidligere sagt alle de vigtige muskler. Held og lykke. håber det virker...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske en hjælp
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 16:12

Hej


Nu kan jeg jo fortælle dig om hvad jeg gør.

Hvergang at jeg har en hest der er lidt svag også selv om den virker svag i ryggen.

Man skal bare huske ikke at lægge evt en dressursadel på da den lukker for meget sammen om hesten og det er selvfølgelig ikke godt for en hest der mangler muskler, da man jo uheldigvis kunne komme til at trykke noget istykker.

Men måske kan du bruge det her.

Det man jo skal passe på med medhensyn til pessoa-line er at du presser jo også din hest derind hvor den ikke er klar til at komme ind. Senere hen er den fin at bruge men man skal passe på med heste der er lidt svage.

Men man kan gøre det sådan her...

F.eks en hest der har stået stille eller en ældre hest der skal igang igen, så starter jeg med at skridte den og helst med hoved og hals sænket så du får ryggen op og den arbejder helt ned i bagparten. Det er vigtigt at halsen er sænket da den jo ikke skal op og stå i nakken endnu.

Man gør det med væddeløbsheste og mange dyrlæger anbefaler også at man altid starter med at skridte. Fordi man roligt får sat musklerne igang.

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel din hest er eller hvordan den ser ud muskel mæssigt uden den er redet. Men sørg for at den heller har lidt for meget på sidebenene end for lidt. Det er meget nemmere at sætte muskler hvis de har noget at gi af.

Det er altså ikke en beskyldning om at din hest er for tynd det må du endelig ikke tro. Men det kan have noget at gøre med det evt... Og ellers så bare start stille og roligt og se om det ikke kommer og som der står skrevet længere oppe så giv den noget godt tilskuds-foder hvor der er noget til musklerne i...

Og ellers kan du jo holde dig til råds med din dyrlæge.


Håber du kan bruge det..


B.S



90 % af alle fejl med heste er rytter fejl. Husk det næste gang du synes hesten er dum....

B.S

0
0
Svar på denne tråd
 
 jhgdjflgh
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 08:39

Janice:


Nu ved jeg ikke personligt, hvad en pessoa er og kan derfor ikke udtale mig om dens effekt.


Men derimod kan jeg udtale mig om indspaendingstoejler - og isaer dit eget udsagn til disse. Indspaendingstoejler tvinger IKKE hestens hoved ned. Hesten kan sagtens gaa oppe med hovedet, selvom toejlerne er der (det kraever dog, at du ikke har strammet dem totalt). Derimod leder toejlerne hesten ned, saa den ender med at hvaelve i halsen og i ryggen. Det er naturligvis behageligt for hesten at hvaelve sig, ellers ville den trodse indspaendingstoejlerne og goere det modsatte.


Det lyder til, at du enten ikke har set resultatet af jaevnlig brug af indspaendingstoejler i longen, eller at du simpelthen har brugt dem forkert, og strammet dem for meget.


Hm?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider