Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 sagtens en hel m, men ikk en halv? øhh?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 20:35
hey... jeg har en fjordhest på lidt over 5 år... hmm... han blev tilredet for lidt over en månedsiden og han er bare SÅ dygtig og lærenem... men har lige sprunget med ham... ( har sprunget 3 gange på ham), og han løber ivrigt hen mod springet og springer over... hvis da det er over en halv meter højt... hvorfor gør han det? har sprunget en meter på ham uden problemer... men hvis det er meget under en halv meter, så forsøger han a gå over i den ene eller anden gangart..? hva er det? ser han bare ikk de små spring for a være spring? eller hvorfor vil han ikk?
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er fordi
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 20:58

den som fjordheste flest også er lidt arbejdssky - den ikke ikke sætte sig bagtil og bruge kræfter på at hoppe over hvis den kan kravle over


Mvh

Vicky (der er klar til at få hug for sine synspunkter)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 00:02

Det er IKKE kun fjordheste der gør det, min gamle holstener løftede kun benene lidt højere over spring der var små nok(op til 80 cm) og han var ikke arbejdssky på andre punkter, arbejde godt i dressuren og sprang helt kanon, når bare det var højt nok.


Er det ikke lidt tidligt at begynde at springe hvis han kun har været redet 1 mdr?? han skal jo lige have sat de muskler der kommer under ridning først.

Og springe 1 m når han kun har sprunget 3 gange, det er også i overkanten efter min mening.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min lipi gør det samme
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 08:08
falder næsten over små spring, gider først når der er over 80 cm
E

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Renee..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 18:07

Jeg er bestemt ikke fortaler for at man går for tidligt igang med noget som helst, og slet ikke med en fjordhest.


Men jeg synes du er hurtig til at dømme ud fra de få informationer, vi får i tråden.


Hesten er over fem=udvokset, den er redet i over en måned, og hvis det har været regelmæssigt og den har været i god kondi inden, så kan den sagtens være klar til at tage et par spring på en meter.Hvis den har løssprunget før.


Det ser jeg intet problem i.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 02:17

Du kalder det arbejdssky, jeg kalder det klog -Og henviser til statistikker over de mange skader på springheste.

Der er jo en grund til, fjordheste ofte holder så længe som rideheste


Hvad der er sparet, er tjent, ik?


?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Må nok sige ..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 12:24

Jeg må nok indrømme at jeg syntes det er for tidligt. Selvom hesten er 5 år, er den absolut ikke udviklet når den ikke har været redet på! Den forandre sig så meget når den bliver tilredet.


Det kan let gå galt, for ny-tilredne heste har meget sjældent den balance der skal til for at springe!

0
0
Svar på denne tråd
 
 DV o.a.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 01:09

Så må det være hård kost for jer at se på, når varmblodshestene blir gjort klar til rideprøver, kåringer m.m.


Hvis hesten har været gjort fornuftigt klar til tilridning og ikke er plaget af vokseværk eller sen udvikling, kan den sagtens være klar til at hoppe en meter på et enkeltstående spring.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 00:44
Nu bliver varmblods hestene jo ikke sprunget, når de kun har været redet 1 mdr, og de bliver da slet ikke sprunget 1 m den 3. gang de skal springe, eller der er jo også forskel i højden på en fjordhest og en DV, så det vil jo svare til man sprang 120 cm 3. gang på en DV.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider