Ja, det er jo ikke svært at se og forstå på jeres svar til mit indlæg ((tak)), at det er mig der ikke er lederen for hende. Jeg vil ikke sige jeg har "tabt" mit lederskab overfor hende. Jeg har endnu værre aldrig haft det.
Har efterhånden som problemerne ikke hørte op efter jeg købte hende for et halvt år siden. Netop tænkt om det var fordi hun ikke stolede på mig, eller noget ihvertfald i den retning.-Så heldigvis kommer noget af det i skriver ikke helt bag på mig.
Først og fremmest til jer alle. Tak for jeres svar, og at i ville bruge jeres dyrebare tid på at læse og besvare mit indlæg.
Nana: Når jeg nu sidder her og tænker over hvordan jeg har det med mig selv, når jeg er ved hende. Er jeg 100% afslappet når hun er omkring folden ved de andre heste, og jeg der går og nusser hende, hvilket hun elsker. Hun elsker opmærksomhed. Men det er så snart vi kommer ned til den strigleplads og hun begynder på det vimseri, så bliver jeg irriteret, og sur på hende, så der slapper jeg jo tydeligvist ikke af. Men ja, prøver at trække ture med hende, hvor det er MIG der går med hende og vi går selv.
-Det skal siges hun er nem at trække og løber ikke eller lign.
Hvis hun bliver forskrækket hvor jeg trækker hende, danser hun bare en rundte om mig, eller gir' et sæt i kroppen. Løber ikke fra mig.
Bettina: Mht. sadlen, har vi været meget grundige med at få en ordenlig sadel til hende. Vi fik en professionel ud og prøvede en masse sadler på hende, der blev målt, kigget, mærket og gjort ved. De blev først prøvet på staldgangen, og så udvalgte hun nogle stykker, som lå bedst, hvorefter jeg fik lov at ride hende i hver sadel imens hun kiggede og vurderede hvilken hun gik bedst med osv. Og hun sagde faktisk at man kunne se og mærke på hendes ryg at hendes tidligere sadel havde ligget dårligt på hende. Det kan måske være en grund??
Jeg tror jeg vil, som du siger, først og fremmest lægge min ridning på hylden, bare for en tid. Og bruge tid på at opbygge en lederplads til mig for hende ¨
andersen: Jeg har skam prøvet det med at reagere ved at give hende et kraftigt slag og en NEJ. Men det hjælper IKKE på hende, tværtimod. Lige modsat, så jeg tror desværre ikke det kan gøre det. Det er noget tillid til mig der skal til. Og den kan jeg åbenbart ikke vinde hos hende ved at slå.