Hej.. Jeg har en pony som går rigtig fint i dressuren, men er ret streng når jeg en gang i mellem rider i skoven.. Hun bliver simpelthen så glad for at komme ud i det fri at hun bliver helt hidsig.. Det er ikke sådan at hun løber løbsk med mig, men når vi skal galopere så flår hun bare tøjlerne ud af hænderne på mig, tager hovedet så højt op i vejret hun kan og så løber hun bare.jeg kan godt stoppe hende, men når jeg tager i tøjlerne hiver hun bare hovedet endnu længere op. Jeg har prøvet med martingalje, men der hjælper ikke en disse.
Hun gør det aldrig inde på banen. Der går hun altid fint med hovedet nede i galop.
Er der mon nogen der har et råd til hvad jeg kan gøre for at få hende til at slappe af, og måske sænke hovedet lidt?