Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hidsig i skoven...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 20:42

Hej.. Jeg har en pony som går rigtig fint i dressuren, men er ret streng når jeg en gang i mellem rider i skoven.. Hun bliver simpelthen så glad for at komme ud i det fri at hun bliver helt hidsig.. Det er ikke sådan at hun løber løbsk med mig, men når vi skal galopere så flår hun bare tøjlerne ud af hænderne på mig, tager hovedet så højt op i vejret hun kan og så løber hun bare.jeg kan godt stoppe hende, men når jeg tager i tøjlerne hiver hun bare hovedet endnu længere op. Jeg har prøvet med martingalje, men der hjælper ikke en disse.

Hun gør det aldrig inde på banen. Der går hun altid fint med hovedet nede i galop.

Er der mon nogen der har et råd til hvad jeg kan gøre for at få hende til at slappe af, og måske sænke hovedet lidt?

0
0
Svar på denne tråd

Hej Stine
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 22:30

Det lyder, som om din pony ikke er så vant til at være på tur?

Er det tilfældet, skulle du måske tage lidt oftere i skoven og så i begyndelsen kun skidte. Efter nogle gange skulle ponyen gerne begynde at slappe af, så du kan trave lidt på hende. Jeg er sikker på, at hun efter lidt træning nok skal lære at kunne galopere i skoven uden at spurte afsted.

Husk også selv at være afslappet.

Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler.

Luna har fundet en part.

0
0
Svar på denne tråd

Rutine...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 10:35

Hej Stine.

.

Jeg giver "marcinpangris" ret - rid noget oftere i skoven, tag den med ro (skridt og let trav), øv halve parader - og efter nogen tid både halve parader og overgange for at opnå den samme kontrol som du har på ridebanen.

.

Men er rigtig god idé er det også at følges med en på skovturene, én som har en rutineret og rolig skovturshest...det vil også smitte positivt af på din hest.

.

Held og lykke med det...og go´tur.

.

www.caballus.dk

Mentaltræning til ryttere (Foredrag og træning)

Dobbeltlinetræning af heste (Workshops og træning)

.

OBS : Nu tilbydes også træningsophold på Skovvang !

(se annonce på markedspladsen !)

0
0
Svar på denne tråd

rid rid rid rid
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 19:31

i skoven.. Sådan var min også. Den kedede sig rent ud sagt af *** til!

Husk på at variere din træning, så den ikke går død i alting.

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider