Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

kan det forenes?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 10:57

Kan man ride både alm dressur og klassisk dressur på samme hest uden den bliver forvirret?

Rider man stortset efter de samme principer?

Mvh melanie

Ejer af Nøddebo´s Charly Brown
0
0
Svar på denne tråd

dressuren
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 11:54

Jeg mener ikke at selve hjælperne er forskellige, blot har man fokus på forskellige øvelser og en noget forskellig tøjleføring.

Umiddelbart vil jeg tro den moderne dressurrytter vil kunne drage fordel af den gymnastik som hesten får i den klassiske træning, men om det vil give problemer ved jeg ikke. Det handler nok mere om de to rytteres (hvis der er to) indstilling til tingene, hvis ikke man er enige der, så nytter det ikke noget uanset om begge rider samme disciplin.

Hvis man er enige om at hesten skal rides afslappet, løsgørende og bagfra på en let hånd, så tror jeg sagtens den kan finde ud af at der nogen gange er mere kontakt. Man rider jo også anderledes når man springer, rider i skoven osv.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

hej pia
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 15:08

tusind tak for dit svar... der er en der gerne vil ride på min hest og ride akademisk dressur på ham, men jeg rider jo på den alm. måde og var i tvivl om det så kunne lade sig gøre... men de ting du beskriver er vi meget enige om:-) så måske man skulle prøve det!

mvh melanie

0
0
Svar på denne tråd

din hets vil få glæde af det
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 20:48

og det vil du også selv.

min daværende part rytter, kunne godt mærke store fremskridt i den alm. engeksek dressur, da jeg selv begyndet at træne hesten fra jorden af efter de klassiske principper.

Jeg regner med at træne lidt klassisk grund arbejde med min datters store dv hest, for han kan godt bruge lidt mere smidighed i sine bevægelser.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

æææ
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 22:46

man dreger meget nytte af den klassiske dressur, da vi red klassisk,prøvede jeg efter kun to uger på hesten,at shangere den (noget den ellers stortset ikke kunne)jeg satte i galop og red slang gang, til alles store forundring shangerede den smukt for hver bue som den aldrig havde lavet andet

trierhorses

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 19:39

for jeres svar Dejligt at høre at det kan forenes og at det kan bruges på en positiv måde!

mvh melanie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider