Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Det går bare tosset godt!!!
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 23:54

jeg er SÅ stolt af min Bella. vi har leget på ridebanen idag. vi har leget de 4 første af de 7 HMS lege. vi har leget "frienly game", "the porcupine game", "the driving game", og "the yo-yo game". hun var så dygtig. hun fulgte pænt med denne gang, hun var opmærksom og koncentreret. det har bare været den dejligste dag jeg kan huske rigtig længe. incl. den dag jeg fik hende hjem. idag kunne jeg tydeligt mærke at den træning vi har øvet os i indendørs virkelig har givet pote. det var så lidt hun forsøgte at lave af numre idag, så det slet ikke er nævneværdigt. vi er kommet et kæmoe skridt videre idag med hensyn til at lære hinanden at kende. for en uge siden tænkte jeg at jeg måtte være blevet vanvittig at købe hende, idag tænker jeg at det bedste jeg har gjort rigtig rigtig længe!

jeg ønsker alle i andre HNére lignende oplevelser med jeres heste. hvis nogen kender til kurser i HMS i nordjylland, meget gerne hverdage, vil jeg MEGET gerne høre om det! jeg vil helt sikkert på kursus, jeg vil lære mere, jeg vil give Bella flere oplevelser som den idag.

janne

energien følger tanken......
0
0
Svar på denne tråd

de 7 lege
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 22:23
jamen det er jo Pat Parelli style

Tillykke!!

Har selv tænkt på at lave en hjemmeside som din men ... der er jo så meget andet at tænke på.

Hey jeg kender godt det der med at hesten spæner hastigt afsted med rytter på slæb

-Er din bella lige så dygtig til det som min Leo?
ren faktisk kan man godt få undervisning i hvad man skal gøre for at vise hesten at det er meget sjovere at lade være med at løbe væk.

Der er kursus på MØN med en parelli instruktør her til sommer.

Tjek ind på www.patparelli.dk

The fool doth think he is wise, but the wiseman knows himself to be a fool.
(As You Like It V.i. 30-31)Shakespeare

0
0
Svar på denne tråd

det tror jeg hun er...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 00:00

men det går ikke helt så godt med det der stikken af med mig på slæb som det har gjort. jeg er ved at have fået lært at "fange" hende med en hånd om næsen på hende når jeg kan fornemme at det er ved at være oppe over :-)

jeg har været ude og ride i skoven på Bella idag for første gang. og igen idag er jeg over over stolt af hende. hun var total cool! hun opførte sig så sødt og eksemplarisk. jeg tror mere end nogen sinde før på HMS. og jeg har lånt en ordenlig stak på biblioteket idag om det. for det er helt sikkert den rigtige vej frem for os (og garanteret mange andre)

hvor kan man få undervisning i det der du snakker om? og lad mig lige høre lidt mere om ham Leo der :-) hvis det er ha, du har billeder af på din præsentation ser han bare dejlig ud. hvis det ikke er ham, ser den på billederne stadig dejlig ud :-)

janne

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning i HMS
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 00:44
Man kan sikkert få undervisning i hms mange steder.
Kvaliteten af det kan gradbøjes!

Du kalder det de 7 HMS lege (hvilket jeg syntes er lidt sjovt )

Det er "de 7 lege" som heste leger med hinanden hverdag. Manden som har "opfundet" det hedder Pat Parelli. Han har været så smart at lave hjemmestudie-sæt så han kan undervise èn uden at være der selv. Han har en masse instuktører som han har certificeret og nogle af dem kommer til Danmark af og til. (www.patparelli.dk) Du har vist lige fået øjnene op for HMS (pas på man bliver bidt af det )

Jeg har fået undervisning af Ute Lehmann(www.horseinharmony.dk )og en hel håndfuld af Parelli instuktører. En dygtig underviser betyder rigtigt meget for mig!
Men egentlig er det jo hesten som er ens læremester til syvende og sidst.

Ja det er skam Leo(nardo) på billederne, og han er også en dejlig hest. men SVÆR! tja der er skam mange historier om ham allerede...

Jeg gik en gang på ridelejer uden for fjerritslev, sjovt nok.

The fool doth think he is wise, but the wiseman knows himself to be a fool.
(As You Like It V.i. 30-31)Shakespeare

0
0
Svar på denne tråd

de 7 lege
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 01:10

hestene leger det hver dag. det kan vi jo se de gør. de web sites hvor jeg har læst om dem, og de bøger jeg har læst om det kaldes de lege. jeg synes egettlig at det er et godt navn for det at lege. det er meningsfyldt med høj produktiv leg. med en overraskende hurtig effekt! i virkeligheden er det slet ikke noget at være stolt af at hun kan. det ved jeg godt. det er hendes natur trods alt. jeg bliver bare så helt enormt glad når det lykkedes, og når jeg kan se hende arbejde glad og stolt af sig selv på "så så man lige mig gøre det helt rigtige i første forsøg" måden. hun er så glad pg har det så dejligt med sig selv imens og bagefter. og så skinner solen virkelig i mit liv når jeg får lov at være en del af det. jeg har været uden hest alt alt alt for længe. det er der bare ingen tvivl om.

hvordan leger i?

janne

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 10:57

Jeg leger med en klikker :)

Bissen blev sur, da jeg begyndte på 7 games, og så ville hun faktisk ikke være sammen med mig 8-) (Og ja, jeg gjorde det rigtige. Problemet er bare, at jeg ikke kan få hende til at vige, medmindre jeg skubber hende rigtig hårdt, og dér sætter jeg grænsen! Med en klikker går det meget nemmere, og er sjovere :))

Bissen skal lige finde værdien i at blive kløet og rost, og så håber jeg en dag at kunne undvære klikkeren helt :D

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

7 Games
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 12:20

Noen der har et link til dé der 7 games :) ?

Det lyder da bar dejligt, ja - det SÅ skønt når noget lykkedes og man føler bar hele verden skal vide dét ..

Jeg kender det utrolig godt selv..

Min parthest som er en utrolig sværhest at ride, da jeg fik part på ham gik han som - Baah..
Nu han endelig begyndt at vise sig øvelsesstærk, arbejde grundkorrekt osv.

Det bar SÅ Skønt.

I Wrote Your Name On A Rock, But The Rain Took It.
I Wrote Your Name In The Ice, But The Sunshine Took It.
I Wrote Your Name In The Sand, But The Sea Took It.
I Wrote Your Name In My Heart - There It Will Be Forever

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider