Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hjælpemidler ang ridning...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 19:53

altså nu har jeg tit læst at mange bliver chokeret over de hjlæpe ting halløj man kan ride/longcere med...

og nu er jeg lige blevet lidt nyskerig, er der overhovedet noget der er i orden at bruge??

har selv engang redet med glidetøjle. (kan bare ikke finde udad det med 2 tøjler så det droppede jeg hurtig igen...)og der hvor jeg rider er der nogle der rider med glidetøjle hverdag... er det forkert??

så nu ville jeg bare lige høre jer om hvsd i syntes der er i orden at ride med??

har ikke selv en skid fortand på sådan noget, så jeg gør bare som min ridelære siger...

lige et spørgssmål... når jeg longcere min hest har han hovedet lige i vejret, så har indspændninger på, men det er han ligeglad med så holder han bare hovedet så højt som indsåændingerne giver lov til, hvordan får jeg ham til at slappe af, jeg kan jo ikke bare spænde dem helt ind..

håber i vil svare..

Smil forlænger munden, glæde forlænger livet.
Major du er bare dejlig... :)
søger et stævneskab :/
0
0
Svar på denne tråd

Ja det vil jeg mene er fokert !
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 20:30

Hejsa...

Som svar på dit indlæg vil jeg sige, at det bedste nok er at longere kun med en kapsun... Det er ikke ofte man ser det, men det er klart at foretrække, da hesten så har frihed til at arbejde ! Det der med at man bare strammer nogle indspændinger på hesten er i hvert fald ikke det rigtige... Hvis hesten som du skriver bare render med hovedet i vejret er det formentlig tegn på at der er et eller andet i vejen (behoøves ikke være noget stort) Så som at sadlen måske ikke passer så den har lidt ondt i ryggen, eller der er noget galt med tænderne (en meget overset, men MEGET vigtig del) eller lign ...

Så derfor synes jeg jo klart heller ikke der er korrekt at ride med glidetøjle da du tvinger hesten ned med hovedet... Og man skal jo ikke tvinge en hest til noget, men vise den vejen !!!

Håber du har kunne bruge nogle af mine tips... Ellers er du velkommen til at skrive til mig på min præsentation !!! :D

Lev livet mens du har det !

0
0
Svar på denne tråd

Kan desværre kun svare på det ene
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 23:00

Kan kun svare på det ene spørgsmål.. Og det er om hvad vi sys om det...

Jo , altså.. Jeg sys det er helt i orden at bruge hjælpemidler... Så længe det ikke bliver en form for tvang for heste... F.eks med chambon(altså at den er for kort) ... Men spore, pisk, chambon, hjælpetøjler, glidetøjler... Sys det er helt i orden, så længe at man bruger det korekt..

Nanse <33 Tuss

I wrote your name in the sand,

but the wave took it away.

I wrote your name in the sky,

but the wind blow it away.

I wrote your name in my big red heart,

and there it will allways stay.

0
0
Svar på denne tråd

Intet af det er iorden
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 10:08
efter min mening, idet alle former for hjælpetøjler er tvang af hesten. Hvis man ikke kan ride sin hest korrekt eftergiven uden alt det på, så bliver den det bestemt heller ikke hvis man begynder at tvinge dens hoved nedad. De mennesker, du beskriver, der bruger glidetøjle hver dag skulle begynde at spekulere over hvorfor det egentlig er, at de gerne vil ride deres hest til biddet? For hvis det er for at få den til at arbejde med ryggen opad og aktiv bagpart, så får de ingen af delene ved brug af glidetøjle.

Mht dit problem, så ville jeg også få hesten undersøgt, og hvis den ingenting fejler, så enten drop longeringen (da den skader mere end den gavner hvis man ikke gør det rigtigt), eller tag på kursus i longering med kapsun.
0
0
Svar på denne tråd

kjkjewljel
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 12:01

Jeg vil også sige at dem der rider med glidetøjler hver burde overveje hvorfor de har dem på.

For hvis man ikke kan ride sin hest uden glidetøjler så skulle man måske overveje at få noget profesionel hjælp til hesten.

Heste fortjener et godt liv.

0
0
Svar på denne tråd

Ang longe
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 14:13

har du fat i noget, ved at han ikke slapper af og stikker hovedet i sky. Det gør min også, hvis jeg "longerer" hende løs i starten. Jeg bruger så mit kropssprog til at vise hende, hun skal stikke snotten ned og træde frem i sit eget spor, i stedet for at gå western-skråt, som de gerne vil.

Longering, korrekt gjort, er ren styrke træning. Men når han ikke bliver hjulpet af støtten til biddet, ville jeg longere frit. Og arbejde i ridningen med at få den løsgjort og bagparten med, så det bliver muligt.

Lone

Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 18:52
tak for jeres svar.. det kunne være jeg skulle invistere i noget rigtig udstyr.. er begyndt at longsere med 2 tove, og det syntes jeg hjælper lidt..

Smil forlænger munden, glæde forlænger livet.
Major du er bare dejlig... :)
søger et stævneskab :/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider