Ja, nu er jeg jo efterhånden ved at være nået dertil hvor min ridemæssige kunnen også gerne skulle bestå af travers

Jeg har øvet det ganske lidt sammen med min underviser, på den hest jeg rider. Den har prøvet det lidt med tidligere rytter, men mestrer langt fra øvelsen...
Så ja, vi er mere eller mindre nybegyndere begge to. Og som sagt, så får jeg jo hjælp af min ridelære, men derfor synes jeg nu alligevel at jeg trænger til lidt fif.
Mit største problem er vægten... Hvor den skal ligge, dvs. hvilket sædeben der skal siddes på.
Den øvelses vi mest har brugt, har været at ride travers op ad midterlinien fx. for højre schenckel(og højre sædeben) og så ride travers til højre over imod langsiden(dvs. for venstre schenckel).
Af hvad jeg så har forstået(og der er stor chance for at jeg har misforstået det
), så skal jeg her stadig sidde på højre sædeben(derfor det smarte ved at starte med versaden, så har man vægten korrekt), men jeg føler slet ikke at jeg kan holde sammen på hverken mig selv eller hest når jeg skal det.
Det virker så ulogisk for mig at jeg skal sidde på højre for at ride imod højre, og det ender altid med at jeg ikke får bagparten med over og at vi enten nærmest rider en meget forstillet volte eller også må jeg bare ligeudrette og forsætte lige ud af langsiden 
Så som I kan forstå, så føler jeg mig en del håbløs lige hvad den øvelse angår 
Og så er det jeg tænker, er der mon nogle af jer HN'ere der har nogle fif til hvordan jeg og hesten forsøgsvis kan begynde at lege de der travers lidt ind(og her ønskes ikke forslag på øvelser fra jorden), når nu jeg ikke finder øvelsen så logisk og føler mig totalt dum.
Er der en nemmere måde at gøre det på end versade -> travers eller volte tilbage -> travers?
Ville det evt. hjælpe at øve lidt renversader op ad langsiden som begyndelse? Og hvilken gangart synes I er nemmest at lære det i, for både hest og rytter?
Kom endelig med nogle råd, og også gerne nogle beretninger om hvor håbløse I var til dem i starten, og hvor gode i er til dem nu
