Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kan ikke gallopere!?
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 14:31

Hej HN'er, nu må jeg have lidt hjælp!

Min hest på 8 år har et problem med at gallopere. Han er Fuldblod/Oldenborger. Det er ligesom om han ikke rigtig kan finde ud af det. Han bliver list stivere i det når vi sætter i galop (anspring til galop kan han sagtens), og som om han "hopper" frem hele tiden. Nogle gange i forkert galop, og nogle gange endda i krydsgalop.

Får jeg ham endelig frem, så han går nogenlunde rent, sætter han selv i trav ret hurtigt. Jeg plejer at ride hele banen rundt, så han får så meget plads som muligt, altså så han ikke bliver snoet rndt på en lille volte, så det er ikke plads han mangler.

Hans grundridning i skridt og trav er 100% i orden, og han går rigtig godt her. Der er ingen problemer overhovedet. Det er bare den s*atans galop.

Nogle gode råd? De modtages med kyshånd. Hvis i skal have flere informationer, så siger i det bare.

0
0
Svar på denne tråd

Ryggen og musklerne
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 15:45

Øv det i skoven :)

Det tydeligvis balance problemer og han har svært ved at evt. balance din vægt og bære dig i galoppen og så prøver han at holde balance ved at krydsgaloppere og så bliver han nød til at gå ned i trav til sidst..

Øv galop i skoven på lige strækninger først og fremmest og lav noget bomarbejde med ham så han får mere balance og flere muskler til at kunne bære dig og ham selv ordenligt med ryg/mavemusklerne og bagparten :)

// Sandra

I Wrote Your Name On A Rock, But The Rain Took It.
I Wrote Your Name In The Ice, But The Sunshine Took It.
I Wrote Your Name In The Sand, But The Sea Took It.
I Wrote Your Name In My Heart - There It Will Be Forever

0
0
Svar på denne tråd

Muh...!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 11:16

Min hest har en helt vildt mærkelig galop når han er stiv..! Men den er HELT VILD FED når han er smidig!

Måske det kan være noget af det samme?!

Hilsen Jette med drømme hesten
Tjek lige:
Jernløse Rideklub...!

Stolt medlem af Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 12:37

Jeg ved ikke helt hvad der er galt. I lørdags prøvede jeg at springe med ham. (Han har aldrig set et spring før). Det gik sådan set rigtig godt, og det var lidt som om at han faktisk hellere ville galopere, når det var før og efter springet, og da var han også lidt bedre til det.

Men i dag vil jeg prøve at tage ham med på tur, og se om han har nemmere ved det på lige strækninger, som Jacqline foreslog! Så må vi se hvad resultatet bliver!

0
0
Svar på denne tråd

galopp
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 11:15

hej

Det lyder næsten som min hest. jeg har også en blanding mellem en oldenborg/fuldblod, som galoper stærkt afsted på banen og hurtigt går ned i trav kan næsten står galoper på stedet og hovedet op.

Jeg har redet meget i vandet med hende, skridtet op ad lidt stejle bakker, galop på lige strekninger og på små bakker.

Hun er super i traven og kan runde sig og kan efterhånden bære sig selv ret godt.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 11:00

hej .'

jeg havde også engang en ung hest og der fik jeg afvide af min beriderr jeg skulle ride helt ud i et hjørne og lave anspringet der jeg kan huske at jeg fik mast mit ben hver gang av av hvor gjorde det ondt men det hjalp...

0
0
Svar på denne tråd

Kig på rytteren
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 11:42

Det lyder som om du bliver anspændt og trækker knæene op og momentvis holder balancen i sadlen ved at klemme benene (måske hælene ?) ind i siden på hesten. Det vil få din hest til at galopere, som du beskriver det.

Du skal slappe af, sidde tilbage og drive hesten med sædet frem foran dig. Går hesten i stå og falder i trav rider du frem indtil du har kontrol over den igen og springer an i galop igen indtil du kan få lov at ride en overgang ned i trav.

Har jeg ret i, at det er din opstilling, der er problemet, vil det, at du slapper af og sidder rigtigt, få din hest til at springe med større og mere regelmæssige spring. Den vil blive ved med at falde i trav for dig længe indtil du selv er blevet stærkere i musklerne i lænd og mave og kan holde sædet ved hesten, også når den skal drives lidt fremad.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider