Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ridning efter foling...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 15:27

Hej alle...

Jeg har part på en hest der er i fol. Hun skal fole i Juli.

Jeg har et par spørgsmål...

Hvornår må man ride en hest igen efter den har folet?

Og hvordan skal man gå frem?

Hvornår må man træne til stævner (ved at hun ikke må starte før 4 måneder efter foling) Kan man måske nå et enkelt julestævne eller noget?

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

Så mange elementer
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 18:03

Der er mange forskellige ting der her spiller ind.

Hvordan er hoppens psyke? Hvornår er hun klar til at være lidt væk fra sit føl? - eller er hun rolig/erfaren nok til kunne rides med et fritgående føl ved siden?

Hoppens kondition... Hvornår stoppede/stopper I med at ride hende? Hvilken form var hun i da i stoppede? Er hun let eller svær at få i kondition?

Din psyke. Er du klar til at ride med et fritgående føl ved siden af? Gør opstaldningen det muligt at forlade føllet i en boks?

Der er utrolig mange ting at tænke på - kan du uddybe lidt hvilken situation Í er i?

0
0
Svar på denne tråd

jgglgk
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 00:19

Jeg red tidligere på en frieser, der fik føl hvert år. Hun blev så holdt i gang op til folingen, men uden at stille nogle særlige krav til hende.

Når hun så havde folet, blev hun adskilt fra føllet meget kort allerede dagen efter. Det var for hende nok til at jeg så kunne ride hende normalt igen. selvfølgelig bare ikke for lang tid af gangen. Føllet skulle jo have noget mad.

Men det kommer helt an på hoppen, nogle bliver helt umulige lige så snart de ikke er sammen med deres føl.

0
0
Svar på denne tråd

førstegangsmor
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 09:41

Så vidt ejeren ved er det første gang hun skal fole så har desværre ingen idé om hvordan hun er med føl.

Hun foler først i juli men hun bliver redet i hvert fald to-tre gange om ugen af mig (skridtture) og ejeren rider hende også ind imellem (også skridtture)

Hun er så vidt jeg ved i rimelig god form og ok nem at få i kondition. Har kun redet hende mens hun var i fol.

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

tja.. nu har jeg jo
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 12:21

næsten lige været højgravid og født ...

...såå jeg ville nok i hvertfald give hende en månedstid efter folingen til at "samle" sig igen" eller trække sig sammen om du vil, i bækkenet og livmoder.

Så hvis det bliver en nem fødsel uden komplikationer, ja så vil jeg sige en måned.

Held med det hele

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er igang igen.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 19:34

Hej min oldenborger hoppe er i gang igen. Hun folede den 1.april 2006. Jeg tog min første skridt tur på hende efter 3 uger - men kun i skridt og kun ca 10 minutter. Jeg må tilstå jeg tænkte på hvad der nu skete da jeg satte foden i stigbøjlen første gang, men der var intet.

Føllet var med på ridebanen de første 2 gange, men da de fra dag 1 har været skildt ad, når de blev trukket ind og ud, har vi langsom trænet ham i at være alene i boksen, han vrinsker godtnok, men prøver ikke at springe over eller lign.

Hun bliver nu redet 2 gange om ugen, ca 20 minutter, da hendes kondition ikke er den bedste, men jeg har ikke travlt, det vigtigste for mig er at hun er samarbejdsvillig. Hun er 7 år.

Hilsen Marianne

0
0
Svar på denne tråd

ridning efter foling
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 21:51

hej..

jeg har en hoppe der skal fole om små 3 uger - hun er ikke blevet redet det sidste halve års tid, da jeg selv `folede´i januar, og simpelthen ikke har haft tid til at ride for alvor før nu..

Føl og mor vil blive skilt ad fra dag 1. da vi bor ud til en stor vej, så jeg tør ikke lade føllet gå selv, den bliver trukket alene ud..

jeg regner med at genoptage ridningen stille og roligt, med 10 min. på ridebanen efter en 14 dages tid fra folingen.. det er ialtfald planen, medmindre min hoppe er fuldstændig rundt på gulvet - det er 1. gang hun skal have en følbasse..

skal selv igang igen, og jeg er absolut ikke i træning!!!

hyppe hilsner herfra - held og lykke med mor og barn!

Venter føl sidst i juni 2006

jjjuuuuubbbbiii..

Byghalm købes

hurtigst muligt - ca. 400 stk. små baller

skal kunne leveres til sydfyn!

kontakt mig på mail

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider