Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

det kan da ikke være rigtig
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 15:35

Det kan da ikke være rigtig at man ikke kan finde en rytter til min hest.

Hvad er det folk gerne vil ha??

0
0
Svar på denne tråd

hvad ville i kigge efter??
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 15:54

Er der noget specielt i ville gå efter?

der er vel tilfældig hvis ikke en der mangler en sød hest at nusse om??

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 18:53

Du har en pony, som skal rides og behandles som en unghest, og som kræver en rutineret rytter. Som iflg. beskrivelsen ikke har styr på galoppen, og som ikke er hel nem at ride.

Samtidig er ponien jo en pony, så selv om den kan bære en voksen, så er der nok ikke ligefrem mange voksne som vil stå i kø for at betale for at ride den.

Du skriver, at I skal snakke omkring prisen, så det skal altså også koste noget at ride på den.

Her har du så nok en problem, for der er ikke mange dygtige, rutinerede ryttere, som vil betale for at ride på en pony, som har problemer i galoppen og er svær at ride.

Generelt vil folk der er rutinerede ryttere, og som ikke har råd til at have deres egen hest, jo ofte kun betale for at ride på heste, som er velredet, og som de kan lære noget af, evt. tage til stævner på o.l.

Har man en hest/pony, som man skal have en rutineret rytter til, fordi den ikke er velredet - ja så er det oftest enten gratis eller så skal man betale rytteren for at hjælpe en.

Men prøv ellers at tage ud på de lokale rideskoler, og dagligvarebutikker, og sæt nogle annoncer op, hvor du fortæller lidt om ponien, hvad den kan, hvad det koster og hvad for en rytter du søger.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

det er rigtig
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 21:05

Ja hun er en lidt svær hest for dem som ikke kender hende,

nej hun er ikke pony, hun er 154 i stg.

Hun kan blive super god i dressur. og har løs sprunget hende en del. Jeg skrev at man sku ha undervisning. og prisen var ikke noget særligt overhovedet. Jeg er bare intereseret i at der er en der gider ride hende lidt..

0
0
Svar på denne tråd

Svært marked
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 21:19

Jeg har selv gået og tænkt på, om jeg skulle finde en at ride sideløbende med min egen, som ikke er en vildt seriøs hest og helst bare vil gå skovtur og æde græs, hvis hun fik lov.

Jeg fandt annoncer for heste, der skulle rides op. Det er jo et stort arbejde, men det kostede alligevel penge.

Så fandt jeg nogle ældre heste, som ikke var ret uddannet, men som kostede en formue, ejeren ikke havde tid og råd til den.

Så fandt jeg fine heste, pænt uddannet, og man skulle så åbenbart kun ride den til stævner. Hvilket er umuligt, hvis man ikke kender hesten til daglig.

Jeg synes egentlig ikke, jeg havde taget mit kræsne blik på, men ingen faldt i min smag. Og hvis man vil finde en dygtig rytter til sin hest, vil jeg mene, man generelt ikke skal tage penge for det. Sådanne ryttere har det med at købe deres egen efter et stykke tid, så dem skal man holde på.

Lone

Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd

det kan jeg godt forstå..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 21:21

Jeg vil også bare ha en til at ride hende. om det så ikke kommer til at koste hende noget...

0
0
Svar på denne tråd

Gratis
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 21:22

Så gør det gratis!

Så er min erfaring fra andre der har søgt passere/ryttere at man får en del henvendelser.

Finder du en god passer bliver de glade for din hest og køber grimer osv. til den. Så du får alligevel noget. (Ret frækt skrevet, men det passer).

Du kan jo også finde en god og sød passer og så i takt med din hests uddannelse sætte en pris på.

Mit indtryk af passere er tit at dem der ikke betaler ofte bliver venner/veninder med ejeren, mens de der betaler holder et lidt mere distanceret forhold.

Dette er havd min erfaring siger mig og er ikke et angreb!

Hilsen Anna

0
0
Svar på denne tråd

gratis
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 23:33
Ja det gør jeg. altså gratis..
0
0
Svar på denne tråd

så er beslutningen taget
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:08
Min hest bliver flyttet her til sjælland om et par måneder, også lejer jeg hende ud. Men til hvem? det er sku svært når hun betyder så meget. hvilke krav ville i ha til rytteren<??
0
0
Svar på denne tråd

tja min
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 18:18

vallak mangler osse en til at ride ham et par gange i ugen- han har været på markedspladsen i halvanden måned og har fået henvendelser fra folk der enten var 14- 15 år og ellers ville de flyttet ham et andet sted hen! jeg leder efter en der kan lære ham lidt. Det er gratis hvis man vil ride ham- undervisning betaler man selv, hvis man ønsker at få det, han står på en mindre rideskole tæt på skov og strand! Han er 165 i stang, dejlig og nem, kan ikke så meget, da han har haft vokseværk, men har startet lc2 og 3 2 gange med ryter på 14 år der havde 3 dage at træne ham i og de fik knap 60% i alle klasser og to af gangene glemte rytteren programmet! jeg er bare hyggerytter, så det synes jeg er ganske pænt! Så jeg synes osse det er utrolig svært at finde en passer til sin hest!

mvh melanie

her er et billede af dyret 19. gang han havde rytter på

Ejer af Nøddebo´s Charly Brown
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider