Hej
Jeg kender ikke proceduren for at søge ind, der må du selv tage kontakt med deres kontor. Hvis du nu læser på www.srs.at, som jeg har henvist til tidligere, vil du kunne finde følgende:
"The candidates must:
- Be of minimum age (approx. 15 years)
- Have completed compulsory schooling
- Be a citizen of an EU member state
- Be athletically and creatively talented
If these requirements are deemed met in the candidate's written application, the applicant is invited to an interview and a riding audition, after which the managing director of the Spanish Riding School and the Senior Riders discuss their initial impressions. If their verdict is positive, the candidate is allowed to begin the 10-year, and very demanding, training programme to become a Rider."
Når du skal være så ung, så kan de jo heller ikke kræve, at du har en berideruddannelse, det er jo netop en beridderuddannelse de tilbyder. Man skal jo heller ikke være dyrlæge for at søge ind på dyrlægeuddannelsen... 
Jeg har også hørt rygter om at man helst ikke skal kunne for meget ridning, da man jo bliver lært op for bunden dernede. Generelt vil det jo være super, hvis man kunne tysk, da det er jo det sprog det hele kører på i Wien.
Tror også at de får kvindelige ansøgere, men der er bare aldrig blevet optaget nogle. Lagde mærke til at rytterne var meget ens i højde og drøjde (ja, og nærmest samme hårfarve og frisure...). De skal jo også se ens ud til shows m.m., så går det ikke, at der er en rytter som skiller sig ud (de kan jo vælge og vrage blandt ansøgere).
Det er ikke for at tage modet fra dig, men det er en hård vej både at blive optaget og så bo 10 år i udlandet efterfølgende. Undervisningen (lige det jeg så) var også ret kontant, dertil skal man være indstillet på, at de heste man rider lever uden foldmuligheder. De kommer kun ud den halve/hele time om dagen de bliver redet. Hver juni og juli kommer de ud på døgnfold et andet sted, men de andre 10 mdr. står de opstaldet i centrum af Wien. Ved ikke hvad de gør, når de turnerer. Det er smag og behag, men jeg vil have det skidt hvis min hest (og især en hingst som har masser af energi) ikke kom på fold til dagligt. Jeg tror ikke det er mangel på vilje fra skolens side, de har bare ikke nogen arealer i Wien til det. Det er ligesom de kongelige køreheste på Christiansborg, de har jo heller ikke daglig foldmulighed.
~Susanne