Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

den spanske rideskole hvordan ?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 21:01

jeg har 1 spørgsmål , hvordan søger man ind på den spanske rideskole? er der et webside omkring det ? skriv hurtigt. evT. over HN beskedcenter

Holstdams Martine sælges , kåret NF-hoppe.

skriv til mig hvis der er interresse.

kun seriøse henvendelser.

0
0
Svar på denne tråd

google
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 21:43

Hej

Du kan da google og finde dette link:

www.wien.info/article...icle=10095

eller på dansk.

www.hofburg.wien.info/...rg-dk.html

god jagt

anne

0
0
Svar på denne tråd

For at ride ?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 22:02

Du vil søge ind for at ride ??

Der er en side her den spanske rideskole der siger lidt om det.

0
0
Svar på denne tråd

Linket
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 22:06

kommer kun til forsiden - men du kan vælge den engelske udgave og under historie vælge træning, der står lidt om kravene og udvælgelse af ryttere - blandt andet at de ikke må være for gamle - helst omkring 15 år og at uddannelsen varer i 10 år.

0
0
Svar på denne tråd

ikke så nemt
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 22:58

Var i Wien sidste år og fik rundtur på skolen samt så morgentræning. Det er rigtigt, at uddannelsen varer 10 år, samt at man skal være højest 20 år gammel (mener jeg, det var i hvert fald en ung alder lagde jeg mærke til). Bemærk at der aldrig har været kvindelige beriddere/elever.. Officielt er der ikke et krav om at man skal være en mand, men de har bare aldrig optaget kvinder. Mener at de kun optager 1 elev hvert andet eller tredje år, så det er ikke sååå nemt at komme ind.

Jeg anvendt www.srs.at til at finde information inden jeg tog til Wien sidste år.

Held og lykke

~Susanne

0
0
Svar på denne tråd

jamen hvordan
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:33

men hvordan søger man ind , selvom man er kvinde ? det kunne jeg ikke rigtig finde noget om.

skal man være berridder eller ?

Holstdams Martine sælges , kåret NF-hoppe.

skriv til mig hvis der er interresse.

kun seriøse henvendelser.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 19:05

En anden ting er, at de helst ikke optager personer, der har redet før! Så slipper de nemlig for at skulle pille unoder ud af folk...

Hilsen Louise

Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd

Kender ikke proceduren
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 12:22

Hej

Jeg kender ikke proceduren for at søge ind, der må du selv tage kontakt med deres kontor. Hvis du nu læser på www.srs.at, som jeg har henvist til tidligere, vil du kunne finde følgende:

"The candidates must:

• Be of minimum age (approx. 15 years)
  • Have completed compulsory schooling
  • Be a citizen of an EU member state
  • Be athletically and creatively talented

If these requirements are deemed met in the candidate's written application, the applicant is invited to an interview and a riding audition, after which the managing director of the Spanish Riding School and the Senior Riders discuss their initial impressions. If their verdict is positive, the candidate is allowed to begin the 10-year, and very demanding, training programme to become a Rider."

Når du skal være så ung, så kan de jo heller ikke kræve, at du har en berideruddannelse, det er jo netop en beridderuddannelse de tilbyder. Man skal jo heller ikke være dyrlæge for at søge ind på dyrlægeuddannelsen...

Jeg har også hørt rygter om at man helst ikke skal kunne for meget ridning, da man jo bliver lært op for bunden dernede. Generelt vil det jo være super, hvis man kunne tysk, da det er jo det sprog det hele kører på i Wien.

Tror også at de får kvindelige ansøgere, men der er bare aldrig blevet optaget nogle. Lagde mærke til at rytterne var meget ens i højde og drøjde (ja, og nærmest samme hårfarve og frisure...). De skal jo også se ens ud til shows m.m., så går det ikke, at der er en rytter som skiller sig ud (de kan jo vælge og vrage blandt ansøgere).

Det er ikke for at tage modet fra dig, men det er en hård vej både at blive optaget og så bo 10 år i udlandet efterfølgende. Undervisningen (lige det jeg så) var også ret kontant, dertil skal man være indstillet på, at de heste man rider lever uden foldmuligheder. De kommer kun ud den halve/hele time om dagen de bliver redet. Hver juni og juli kommer de ud på døgnfold et andet sted, men de andre 10 mdr. står de opstaldet i centrum af Wien. Ved ikke hvad de gør, når de turnerer. Det er smag og behag, men jeg vil have det skidt hvis min hest (og især en hingst som har masser af energi) ikke kom på fold til dagligt. Jeg tror ikke det er mangel på vilje fra skolens side, de har bare ikke nogen arealer i Wien til det. Det er ligesom de kongelige køreheste på Christiansborg, de har jo heller ikke daglig foldmulighed.

~Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Halløjsa...!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 16:26

hvor kan man skrive ind, hvis det er det man vil?

eller skal man møde "face to face"?

¤Nathalie¤

Domir & Toffi<3

Craazy like a coconut!

Like mom used to say: "You can put your boots in the owen, but that ain´t making you any cakes."

0
0
Svar på denne tråd

ansøgning
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 21:46

Hvorfor vil du ansøge hvis du er sikker på du ikke kommer ind? Det virker lidt fjollet.

Men start med at skrive et brev på tysk og send det til deres adresse, hvis det kan more dig.

De tager ikke piger fordi der rides mange timer hver dag og dette er usundt for kvindens underliv i teenageårene. Desuden skal man helst være nybegynder.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Halløjsa...!
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 22:17
Pjemm: nå nå

¤Nathalie¤

Domir & Toffi<3

Craazy like a coconut!

Like mom used to say: "You can put your boots in the owen, but that ain´t making you any cakes."

0
0
Svar på denne tråd

Men der er en privat afdeling
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 22:34

af DSR i Sydafrika og der er alle rytterne kvinder.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.En ledig boks til efteråret.
0
0
Svar på denne tråd

graviditet
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 23:05

En anden grund til at de ikke tager kvinder ind er muligheden for graviditet= "jobbet" som rider på den spanske rideskole mener de ganske enkelt ville kræve for meget af kvinder. af tid bl.a.

/CBK

Drømmenhesten indkøbt

(se billeder på præs)

0
0
Svar på denne tråd

her kan du lære noget
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 17:41

der er flere spanske rideskoler end lige den i wien. og skoler som optager piger og som man kan gå på i enten nogle måneder eller år. alt efter lyst.

både i frankrig og i portugal. Luis Valenca i portugal/lissabon søger også elever.

Rid smukt
Rid Klassisk.

Få TEGNET ELLER MALET din hest, hund eller kat.Se min præs. hvordan.

Er du interesseret i at købe en LUSITANO kan jeg hjælpe med at formidle kontakt til avlere i Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

God bog
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 17:58

En af de tidligere chefberidere har skrevet en helt god bog om Skolen som jeg da vil anbefale at alle med interesse for Skolen læser. Her fortælles om både uddannelsen af hestene såvel som af rytterne.

Hele det første års ridning foregår i longe efterfulgt af et halvt år som overgang til aelv at styre tingene - så forstår man godt at de alle ser ud som om de er født i sadlen!!! =)

0
0
Svar på denne tråd

Spanske rideskole (wien)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 22:54

Den spanske rideskolei wien optager kun unge mænd der helst ikke har redet før, for at de ikke skal kunne have uvanner med heste. Kvinder kan ikke optages, da deres fysik ikke egner sig til ridning hele dagen som mænds gør.

Jeg tror desuden slet ikke de optager udlands ryttere, og som sagt skal man helst slet ikke have redet før, de fortrækker selv at lære deres ryttere op fra bunden. Det at det kun er mænd ligger også lidt i deres historier, omkring deres oprindelse.

Men ellers er det ganske interresante morgenopvisninger de afholder og deres gallashow er en oplevelse værd.

Men prøv en anden skole, tror der er mange før dig der har forsøgt, på et punkt kan det også blive for meget at søge hos dem, når deres traditioner står fast.

P.S den bog der bliver nævnt er meget god og burde læses.

Tanya

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider