Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

At jorrer
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 19:24

at jorre(har ikk stavet det riktit men er der hvor at man gollopere stærkt men ikk gollopløb)

det jeg tænkete på er jeg ønsker mig en nordbagge men så vil jeg

bruge mest tid på at ride skovture

og så har vi en sand bagge og må man godt jorre hver dag

og skal man bruge ben beskytter til at jorre og ride skovtur med

og et spøgesmål til jeg har kun en lille ridebane så om vindteren skal jeg ride ude på glatte veje hvad kan jeg gøre???

håber at i vil/kan svare mig

miniatureheste er for seje
0
0
Svar på denne tråd

at jorre
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 19:39
det lyder som en dårlig ide, det er hårdt for hesten , og så vil den sikkert hurtigt finde på at blive ulydig, og ikke til at bremse.

trierhorses

0
0
Svar på denne tråd

Din ridning
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 20:20

Jeg syntes også det lyder som en dårlig ide. Nyd i stedet en kontrolleret fri galop hvor hesten er under kontrol. Det jo også hårdt for hesten at ride galop i sand og særligt hvis det er op ad bakke. Det slider meget på hesten. Jeg kan ikke forestille mig, du vil "jorre" ned ad bakke. Så find måske et andet velegnet sted at galoppere din hest. Vedr. din vinterridning. Er der ikke et sted i nærheden, hvor du kan købe et ridehus-kort? Det er jo ikke særligt smart at ride på glatte veje.

0
0
Svar på denne tråd

reytruy
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 09:59

Istedet for at "jorde" op og ned af bakker...så vil jeg foreslå dig at ride skovture, hvor du bruger bakken til nogen gange at skridte op af, andre gange trave eller galopere. Bakketræning er godt for hesten, hvis man ikke overdriver. Det giver gode muller på bagparten.

Men pas på ikke at overdrive. At du af og til tager en tur i skoven hvor du "jorder" synes jeg er en fin ide, men ikke hvis du gør det hver gang.

0
0
Svar på denne tråd

jorderer
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 07:13
Vi jorderer stort set hver gang vi er i skoven, men aldrig samme sted hver gang. Bliver det samme sted hver gang, bliver hesten simpelthen umulig at holde når man når til det bestemte sted. Har du så en dag brug for at skridtete strækningen kan du simpelthen ikke holde hesten.
0
0
Svar på denne tråd

ja kan godt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 08:32
forstå:-) men det var også bare et spøgesmålhihi nej der er ikk en ridehal i nærheden men kan man ikk gøre en anden ting???

miniatureheste er for seje
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider