hej
Det kender jeg godt/eller kendte jeg.
Før hen når jeg red tur og min hest blev bange for noget steg jeg at og trak han forbi, de andre som jeg red med grinede altid af mig og sagde at jeg skulle bruge pisken.
Det fik de mig heldig vis ikke til at gøre.
En dag besluttede jeg mig for at prøve horsmanchip og fik undervisning på teglgård rance, og jeg fik bekræftet min teori at den ikke var forkert, og det hjalp 
Nu er det sådan at de mennesker som grinte af mig kommer nu for at få hjælp med deres heste. 
det jeg vil mene du skal gøre er at lytte til dit hjerte og hvis det siger at lige der hvor du rider er der en lille fare så smid jegèt væk(din tanker)og lyt det er altid en stor hjælp.
jeg håber at det kunne hjælpe lidt på dit problem 