Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

holdning i galop?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 11:58

Jeg har en fuldblod/palomino hoppe på 4½.

Hun har været redet siden december og er redet til profesionelt.

Det sidste stykke tid har jeg arbejdet med hendes galop, som er blevet rigtig god! men nu mangler hun bar at komme i holdning.

Grunden til at jeg ikke har arbejdet med hendes holdning endnu er at jeg gerne vil have at hun rider selvgående frem og får balance - hvilket nu er lykkedes, jeg vil bare meget nødigt ødelægge dette.

Jeg får selvfølgelig undervisning men vil gerne høre andres mening !

Hvordan kan jeg få hende ind under sig og i holdning?

glæder mig til at høre svar!

0
0
Svar på denne tråd

hej emely
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 15:21

"Holdningen" skulle gerne komme gradvis, i takt med, at hesten (og du) får undervisning, og bliver rigtig dygtige

Det kommer nemlig når hesten begynder at bruge sin krop rigtigt,og får en masse muskler.

Derfor er det en rigtig DÅRLIG ide, at ride efter en bestemt holdning, når hesten ikke har nået at opbygge musklerne til det - og det kan jo godt tage lidt tid, tænk hvis du selv skulle løbe ex en marathon, så ville du jo også være nødt til at træne længe, inden du var klar

Så du må væbne dig med tålmodighed, og stole på, at din underviser nok skal få det bedste ud af dig og hesten, og den derved kommer til at gå rigtig flot.

Lad for guds skyld være med at "snøre den ind" med hjælpetøjler, det lyder som om I er på rette vej, så det skal nok komme

Held og lykke med det

mvh Trine

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider