Idag skal jeg hente min nye hest..:)
Glæder mig rigtig meget til at jeg skal til at arbejde med min nye 3ÅRIGE hoppe..
Jeg ved at hesten "bider"/napper lidt (det er vel meget normalt for unge heste)..
Det jeg nu godt kunne tænke mig er selvfølgelig at opdrage hende til at lade vær UDEN VOLD!! Altså uden at klappe hende en når hun gør det. Nogen der har nogen metoder/ideér til hvordan man kan få hende til at la vær med det uden at slå hende..? må være ærlig og sige at at jeg selv ikke har brugt andre metoder før, dvs. at jeg altid har slået en hest når den har bidt eller nappet mig.. Jeg har efter hånden fået en ny holding til det med at slå og bruge vold til at opdrage heste, og andre dyr for den sags skyld, og føler mig meget inspireret af Monty Roberts, og hans holding netop til at træne heste uden nogen brug af vold overhovedet..
Hvordan gør du hvis din hest bider eller napper dig?