Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

parader
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 12:44

Nu er det jo mange år siden jeg har redet osv hehe

Er lige ved at genopfriske med lidt læsning, er nået til parader.

Nu skal jeg så lige være sikker på jeg har forstået det hele rigtigt.

Hel parade = stop

Halv parade = overgang mellem gangarterne

Ret mig lige hvis jeg tager fejl

Nu står der så ( en halv parade gives som en kortvarig"sammetrykning" af hesten mellem sæde og schenkelhjælperne og tøjlehjælpen)

Er der en der kan uddybe det lidt bedre?

Hvis jeg giver signal med tøjlerne til at sætte farten ned, men samtidigt sætte schenklerne i siden på hesten tror den da den skal stoppe helt samtid med jeg driver på den eller hvad?? og sædet bruges hvordan i en parade?

Ja jeg spørger måske lidt dumt, men har aldrig redet andet end skovtursridning og et sted skal man jo starte, håber der er en med en engels tålmodighed der kan forklare så selv jeg forstår det

0
0
Svar på denne tråd

kopierer lige
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 13:03

Den halve parade er det der samler hesten og gør den mere koncentreret. Det er egentlig ikke en øvelse, men mere noget man bruger før en øvelse. Den halve parade kan derfor også udføres på forskellige måder alt efter hvor langt hesten er i sin uddannelse. Der arbejdes dog hen imod at den halve parade med tiden skal gøres til "usynlig" hjælper. Den mildeste form er, at rytteren trækker lændet an på en sådan måde at ballerne strammes og der laves samtidig en knibeøvelse i underlivet (som hvis du skal stoppe urinen når du tisser). Er dette ikke nok så lægges schenklerne til og det kan evt. trykkes . Er dette heller ikke nok så må man dreje håndleddet ind mod sig selv, således at knoerne er lige ud for hinanden. Uanset hvilken metode der bruges af de ovennævnte så skal enhver halv parade efterfølges af eftergivenhed, da det først er her hesten reagerer ved at samle sig mere og blive mere løsgjort.

Har hesten lidt svært ved at få sine bagben ind under sig så kan det hjælpe at lægge schenklerne lidt tilbage.

Hilsen

Britta

Ta en slapper og kig forbi på
Strategos-corner.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider