Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 16:09

... den lille frøken når vi træner på banen... suk

Vi træner endnu kun i grime udenfor da hun ikke bryder sig om at blive trukket med trense på... sære bæst.. også selvom jeg ikke har fat i biddet overhovedet.

Mit problem består i at hun går utroligt tæt på mig, sætter derefter tempoet op - dvs alle vores træningsgåture ender som små bitte volter rundt om mig.

Giver jeg hende mere line, så enten løber hun med mig eller også vender hun bagen til og jeg stoler ikke på hendes bagben. Vi formår at hidse hinanden mere og mere op og det ender altid i ged.

Hun lystrer på kommandoen "Stå" - dog ikke ret længe ad gangen, og på stald er hun super flink, men hvordan får jeg hende til at stoppe det klisteri? Vi har prøvet med vallakken foran og det hjælper intet, hun er alt for selvstændig så det er ikke fordi hun mangler mod eller selvtillid. Er det tid til at introducere en pisk måske?

0
0
Svar på denne tråd

Mangler respekt
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 05:46

Det lyder for mig til at din hoppe mangler respekt for dig.

Hun skal ikke bestemme farten det skal du. Men du skal ikke bestemme farten ved at holde fast i hende hele tiden, og slet ikke med en pisk.

Du skal have respekt for dit personlige rum. Hun må ikke overhale dig, og hun må ikke presse dig.

Start på folden. Hun må først komme hen til dig når du inviterer hende. Ikke noget med at vade hen til dig. Hvis hun gør det, så bak hende væk. Træd et skridt tilbage, og hun skal vente på at du kommer hen til hende.

Når det fungere så sæt et tov i hende. gå fremad, og hav hendes hovede enten bag dig, eller ud for din skulder. Hun skal helst slappe af der. Ikke længere frem. Stopper du skal hun stoppe, uden at du skal holde igen i tovet, men kun fordi du stopper. Hvis hun ikke vil det så bak hende, og start forfra.

Træn, træn, træn. Til sidst skal du kunne gå med hende i et løst tov og hun skal følge din retning, hastighed, stoppe, og bakke hvis du træder baglens, hele tiden for at helt løst tov.

Når det fungerer på folden kan du tage hende ud af folden, men ikke før.

Det er ikke nødvendigvis den eneste rigtige måde, men det fungerer for mig og mine heste. Så måske et forsøg værd.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriet ang hold af heste

0
0
Svar på denne tråd

Respekt.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 10:45

Jeg vil give Linda fuldstændig ret. Det er nogenlunde det samme jeg har gjordt med min. Nu følger han mig overalt. Han kunne ikke drømme om at overhale mig, eller skubbe.

Hvis hun er rigtig slem og ikke tager dig alvorligt, må du starte med meget store bevægelser. De vil hurtigt kunne dæmpes, når hun begynder at høre efter.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 14:52

Tusind tak - i den retning havde jeg slet ikke tænkt! De andre jeg har opdraget/tilredet har aldrig haft de tilbøjeligheder og har altid haft respekt for mig, så havde ikke skænket det en tanke. Men igen det har jo været vallakker - desværre kan man jo ikke avle på dem... Hopper bliver aldrig min kop te, men suser straks ud på folden og går igang.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider